پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان بوشهر برگزار شد

گردهمایی مشترک روسای ادارات ورزش و جوانان و هیات های پزشکی ورزشی استان بوشهر

گردهمایی روسای ادارات و هیات پزشکی

گردهمایی مشترک روسای ادارات ورزش و جوانان سراسر استان و هیات های پزشکی ورزشی استان بوشهر با حضور موسی کشتکار معاون اداره کل ورزش و جوانان استان و دکتر سودابه وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان برگزار شد.

به گزارش دفتر بوشهر، پایگاه خبری و تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این گردهمایی ضمن خوشآمدگویی توسط دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اهداف گردهمایی را تشریح و جلسه را آغاز کردند..

در ادامه دکتر وحدت به بررسی آمار سال 95   پرداخته و اظهار داشت :  بصورت آماری سال گذشته(95) بیمه ورزشی و خدمات درمانی  ورزشکاران  افزایش خوبی داشته و امیدواریم این روند در سال آتی بیشتر گردد. و همچنین در بحث ارقامی فدراسیون و هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر مثل سال قبل هزینه بیمه ورزشکاران( 150/000) را افزایش نداده و حتی در بخش دیگری برای ورزشکاران جانباز و معلول ، بهزیستی ، ایثارگران و ورزشکاران روستایی هزینه صدور کارت بیمه ورزشی مبلغ 100/000 هزاریال در نظر گرفته شده است.

موسی کشتکار معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در بخش دوم این گردهمایی، ضمن تقدیر تشکر از  همکاران اداراه کل ورزش و هیات های پزشکی ورزشی شهرستان ها بیان داشت: اهمیت رعایت قوانین و مقررات بیمه ورزشی سلامتی ورزشکاران جامعه  را در پی دارد و می تواند برگ تضمینی در جهت سلامت شخص بیمه شده  ورزشکار باشد و حتی احیانا"منجر به مشکلات بعدی نخواهد شد.

وی گفت:  همچنین تمدید پروانه باشگاه های خصوصی منوط بر انجام،  عملکرد صحیح  آن باشگاه  را دارد ،که  رعایت اصول بهداشت عمومی در باشگاه را انجام داده و به قواانین و مقررات وضع شده در باشگاه، احترام گذاشته و تخلفی صورت نداده باشد . البته و بعضا" مشاهده شده در بعضی از باشگاه ها و خصوصا" باشگاه های، بدنسازی دست به کارهای غیر قانونی مثل فروش دارو و مکمل ها می کنند و اجازه اینکار را به خودشان می دهند که طبابت هم می کنند و بجای دکتر تجویز دارو می نمایند ، با این گونه اعمال و رفتار غیر قانونی جدا از آسیب های که به ورزشکاران خواهند زد سلامتی جامعه را مختل می کنند ، البته آنان فقط برای پر کردن جیب خودشان و سود سرشاری که عایدشان می شود اینکار را انجام می دهند و سلامت ورزشکار برایشان اهمیتی ندارد. که بایستی بازرسین و ستاد نظارت سلامت بر جامعه که امسال نیز با همکاری اداره کل نیز ستادی صورت گرفته در این کار ورود کرده و با این گونه تخلفات برخورد قانونی گردد و اگر مشاهده گردد، پروانه این باشگاه تمدید نخواهد شد.

در ادامه دکتر وحدت به بازبینی قوانین و مقررات مالی و معاملاتی هیات های پزشکی و خرنه دارهای هیات های استان پرداخت و بیان داشت:تمامی اهداف فدراسیون در جهت بالا بردن آمار بیمه ورزشکاران است ، ولی اگر یک  دفعه این آمار ها بالابرده شود و  دقیق نباشد به کارها لطمه وارد خواهد کرد،

وی گفت: برای آمار دقیق تر بایستی تمامی هیات های پزشکی ورزشی شهرستان ها، دستگاه پوز مالی خود را فعال کنند تا آمار  دقیق تری  از کل کارت های صادر شده، بیمه ورزشکاران را داشته باشیم.

در  ادامه این گردهمایی، روسای ادارات ورزش و جوانان استان و هیات های پزشکی، به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح کردند، که  دکتر وحدت  رییس هیات پزشکی  ورزشی استان و موسی کشتکار معاون اداره کل ورزش و جوانان، با بیان شیوا به همه سوالات و پیشنهاد مطرح شده ، بدرستی جواب دادند.

در پایان دکتر وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان در یک جمع بندی کلی جلسه را به پایان رسانیدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.