چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

درمان ملی پوش دوومیدانی در کلینیک فیزیوتراپی یاسوج؛

سحر ضیایی تا دو هفته دیگر سلامتی کامل خود را به دست می آورد

سحر ضیایی

فیزیوتراپ هیات پزشکی ورزشی استان کهگیلویه و بویر احمد از بهبودی کامل "سحر ضیایی "، ملی پوش آسیب دیده دوو میدانی ظرف دو هفته آینده خبر داد .

به گزارش دفتر استان کهگیلویه و بویراحمد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این ملی پوش پرتاب نیزه که در روزهای گذشته در جریان چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو صاحب مدال نقره شد به دلیل آسیب دیدگی که از ناحیه کتف با آن موجه است، روند درمان خود را در کلینیک فیزیوتراپی هیات در یاسوج پیگیری می کند.

شیوا امیریان، فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی در این خصوص گفت: پس از انجام معاینات بالینی عامل اصلی درد وجود نقاط ماشه ایTrigger point در قسمت داخلی کتف تشخیص داده شد، نقاط ماشه ای یک ناحیه خاص در ماهیچه اسکلتی یا فاشیای عضلانی است که به لمس حساس بوده و با فشار دادن یا انقباض عضلانی دردناک می شود. علت ایجاد نقاط ماشه ای در کتف خانم ضیایی بیشتر به خاطرحرکات تکرارشونده و فعالیت بیش از حد عضلات بالا برنده شانه است.

 امیریان در این باره افزود:مطابق نظر پزشک معالج حدود ۱۰ جلسه فیزیوتراپی برای این ملی پوش در نظر گرفته شده است که در حال انجام آن هستیم. تحریک الکتریکی، اولتراسوند، درمان های دستی و سوزن  خشک به منظور کاهش درد بیمار استفاده شده است. همچنین یک سری تمرینات کششی و تقویتی به منظور جلوگیری از بازگشت دوباره درد در برنامه تمرینی این ورزشکار قرار گرفت.

 این فیزیوتراپیست خاطر نشان کرد:در هر جلسه درمانی معاینات بالینی و ارزیابی علایم بیماری به منظور حصول اطمینان از روند بهبودی و تعیین سطح درمان انجام می شود و با توجه به بهبودی نسبی که حاصل شده، با ادامه تمرینات منظم و فیزیوتراپی تا دوهفته آینده بتواند بهبودی کامل خود را به دست آورد و به میدان ورزش بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.