یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

با حضور ورزشکاران و قهرمانان شنا و نجات غریق برگزار شد؛

کارگاه آموزشی تغذیه در ماه مبارک رمضان در کرمانشاه

دوره تغذیه ماه رمضان

کارگاه تغذیه در ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز ورزشکاران به تدوین برنامه غذایی بر اساس وعده های مختلف و به ویژه ورزشکاران روزه دار رشته های شنا و نجات غریق بر اساس تقویم آموزشی کمیته آموزش کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه بر اساس هماهنگی به عمل آمده با هیأت شنا و نجات غریق و نیازسنجی صورت گرفته از ورزشکاران تحت پوشش، کارگاه یک ­روزه تغذیه در ماه مبارک رمضان روز جمعه با حضور 80 نفر از مربیان، ورزشکاران و قهرمانان در محل سالن شهید هادیان کرمانشاه برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با تدریس دکترمریم شیرمستی مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی برگزار شد؛ شرکت کنندگان با نحوه تدوین برنامه غذایی و اصول تغذیه در وعده ­های سحر، افطار و شام، تنوع غذایی و میزان حجم مورد نیاز در ساعات حدفاصل افطار تا سحر، مزایای روزه داری، اهمیت مصرف مایعات، قوانین طلایی روزه در ماه مبارک رمضان، رعایت الگوهای مصرف مواد غذایی و نکات کلیدی تغذیه در شناگران و ساعت شنا در رمضان آشنا شدند.

شهنام نظرپور از قهرمانان شنا و شیرجه آسیا نیز در این کلاس به همراه دیگر افتخارآفرینان کشور حضور داشتند که حاکی از توجه این ورزشکاران به لزوم استفاده از کلاس­های دانش افزایی در حوزه علم ورزش می­باشد.

قابل ذکر است روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث ایجاد تغییرات هماهنگ متابولیک در بدن می شود که در نتیجه آن ها چربی های بدن به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می شوند. متابولیسم بدن در طول روزه داری کمی کاهش می یابد بنابراین باید مقدار غذای دریافتی با انرژی مورد نیاز تنظیم شود.

 هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با هدف توسعه همه جانبه ورزش ودر راستای تعامل و همکاری مطلوب با هیأت ها و باشگاههای ورزشی برای کلیه تیم­های منتخب و ورزشکاران ملی پوش قبل از اعزام به رقابتها و اردوهای ورزشی در قالب پروتکلی مشخص خدمات آموزشی، درمانی و مشاوره ای ارائه می کند که لازمه این مهم انجام هماهنگی از طریق تیم ها، باشگاهها و هیأت های ورزشی برای ورزشکاران حاضر در رقابت های داخلی و خارجی است و با توجه به رویکرد مخاطب محور کلیه نیازهای آموزشی جامعه مخاطب در حوزه پزشکی ورزشی پوشش داده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.