شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد ؛

بیش از دو هزار بازرسی سلامت محور از اماکن ورزشی سراسر کشور

کریم حسینی

ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی مستقر در فدراسیون پزشکی ورزشی ، در سه ماهه نخست سال جاری بیش از دوهزار بازرسی از اماکن ورزشی سراسر کشور ، با هدف ارتقاء سلامت محیط ورزش انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، کریم حسینی دبیرکل ستاد ضمن اعلام این خبر، افزود: این ستاد در ادامه تلاش جدی خود برای ارتقاء سطح سلامت در اماکن ورزشی امسال نیز همچون سال های گذشته بجد بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی را با همکاری 664 بازرس در سراسر کشور پیگیری می کند.

 وی گفت:لزوم عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی، رعایت موازین بهداشتی، عدم تجویز، فروش و توزیع هرگونه مکمل و داروی مجاز و غیر مجاز، عدم فعالیت ماساژ و حرکات اصلاحی بدون مجوز فنی فدراسیون، عدم استفاده از دستگاه های شبیه ساز لاغری و بدنسازی بدون تاییدیه فدراسیون پزشکی، عدم فعالیت آرایشگاه در محل باشگاه و عدم استفاده از دستگاه سولاریوم مواردی است که در این بازرسی ها مد نظر قرار می گیرد و در صورت مشاهده تخلف برابر قوانین و مقررات برخورد می شود.

حسینی افزود: از ابتدای  سال جاری تا پایان خردادماه در مجموع دو هزار و 59 بازرسی از اماکن ورزشی سراسر کشور در سامانه ستاد نظارت ثبت شده است که  این تعداد بازرسی منجر به صدور تذکر به 859 باشگاه شد.

 وی ادامه داد: در این مدت تعداد 40 مورد شکایت مردمی از باشگاه های مختلف داشتیم که بازرس های مربوطه جهت رسیدگی به این شکایات به باشگاه ها اعزام شدند.

 دبیرکل ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی یادآور شد: به عنوان مثال در این مدت در تهران برای 50 باشگاه تذکر کتبی و ضرب الاجل 21 روزه برای رفع کمی  ، کاستی و تخلفات داشتیم و در استان البرز نیز 123 باشگاه بابت تخلف ماساژ بدون مجوز، تذکر گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.