یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

تشریح عملکرد سه ماهه هیات پزشکی ورزشی استان قزوین؛

750 جلسه خدمات فیزیوتراپی/300 ساعت پوش پزشکی/ همایش 350 نفره مبارزه با دوپینگ و...

دکتر اسکوئی

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در تشریح عملکرد سه ماه نخست سال ۹۶ این هیات گفت: در این مدت جاری۱۴ هزار و ۶۵۱ ورزشکار استان تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی قرار گرفتند که از این تعداد ۸ هزار و ۷۸۱ نفر آقا و ۶ هزار و ۷۰ نفر خانم هستند.

به گزارش دفتر استان قزوین پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سعید اسکوئی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش آمار بوده ایم که دلیل این کاهش یک ساله بودن اعتبار کارت های عضویت و باقی بودن زمان اعتبار کارت های صادر شده در سال قبل است. امیدواریم با توجه به افزایش رضایتمندی ورزشکاران از خدمات هیأت پزشکی تا پایان سال این کمبود جبران خواهد شد.  

رئیس هیأت پزشکی ورزشی  در تشریح خدمات آموزشی هیات گفت:برگزاری همایش آشنایی با دوپینگ در ۳۱ فروردین با حضور بیش از ۳۵۰ نفر شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی از جمله این خدمات بوده است. همچنین پروپوزال بررسی میزان شیوع داروهای نیروزا در بین بدنسازان استان در کمیته آموزش هیأت طراحی شده که پس از تصویب فدراسیون اجرا خواهد شد.

وی افزود:طبق تفاهم نامه ای که با مرکز فوریتهای پزشکی استان منعقد شده دوره سه روزه آسیب های ورزشی را در روزهای ۵ و ۱۲ و ۱۹ مرداد برگزار می کنیم و ثبت نام دومین دوره ماساژ ورزشی نیز که در تاریخ ۲۰ تا ۲۵ آبان در استان برگزار می شود آغاز شده و متقاضیان تا پایان مرداد ماه برای واریز هزینه ثبت نام مهلت دارند.

وی افزود: نشست دانش افزایی بانوان شاغل در ورزش نیز در تاریخ ۹ خرداد در اداره کل ورزش و جوانان با حضور نواب رئیس هیأت های ورزشی و همکاران اداره کل ورزش و جوانان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

دکتر اسکوئی تعداد بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی استان قزوین را ۵۴ مورد  عنوان کرد. ۲۸ باشگاه برتر در روز برگزاری همایش دوپینگ با حضور دکتر رضا سعیدی رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون و مدرس این همایش، مورد تشویق قرار گرفتند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین گفت : در سه ماه نخست سال ۲۲ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران ارائه شد و با استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب این رشته آماده خدمت رسانی به ورزشکاران هستیم و با مکاتبات صورت گرفته با کلیه هیأتهای ورزشی و واحدهای تربیت بدنی دانشگاههای استان آمادگی خود را جهت برگزاری دوره­های آموزشی روانشناسی ورزشی  گروهی به صورت رایگان اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: ۲۹۵ ساعت مسابقات ورزشی در رشته های دومیدانی، تنیس، دوچرخه سواری، فوتسال و اتومبیلرانی تحت پوشش پزشکی قرار گرفته که ۴۸ ساعت آن در بخش بانوان و ۲۴۷ ساعت آن نیز در بخش آقایان بوده است.

دکتر اسکوئی با اشاره به فعال بودن مرکز فیزیوتراپی تخصصی هیأت در دو شیفت صبح و عصر گفت: ۷۴۹ جلسه فیزیوتراپی رایگان به ۷۳ مصدوم ورزشی ارائه شده است که ۶۷۰ جلسه آن برای ۶۱ نفر آقا و ۱۲۷ جلسه نیز به ۱۲ خانم ورزشکار ارائه شده است. همچنین ۳۸ جلسه لیزردرمانی نیز ارائه شده است.

دکتر اسکوئی جلب رضایت ورزشکاران را اولویت و هدف اصلی هیأت پزشکی ورزشی دانست و گفت: امیدواریم با تلاش کمیته های مختلف هیأت پاسخگوی نیازهای جامعه ورزشی استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.