شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

تشریح عملکرد هیات پزشکی کرمان؛

صدور 100 کارت سلامت و بازرسی از 100 باشگاه

حسین جمالیزاده

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان در تشریح عملکرد سه ماهه نخست این هیأت ۲۲۰ساعت پوشش پزشکی مسابقات و صدور بیش از ۱۰۰کارت سلامت برای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی را از جمله اقدامات این هیات برشمرد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  دکتر حسین جمالیزاده در تشریح عملکرد سه ماهه نخست سال جاری این هیات گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته در این مدت ۱۵هزار و ۷۰۱نفر بودند که از این تعداد ۱۰هزار و ۶۰۸نفر آقایان و تعداد۵ هزار و ۹۳نفر را بانوان تشکیل می دهند.

 وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی، به جمع آوری کارت های خام و باطله سال ۹۵ و عودت آن به فدراسیون پزشکی ورزشی، توزیع کارت های عضویت  و پوستر فراخوان سال جدید درشهرستان ها، برگزاری نشست سالیانه کمیته خدمات درمانی و تقدیر از کمیته های برتر استان  و همچنین تعرفه گیری  و رسیدگی به ۱۸ پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان اشاره کرد.

 دکتر جمالیزاده با تاکید برمعاینات پیش از فعالیت ورزشی، صدور ۱۰۳کارت سلامت برای ورزشکاران و همچنین معاینه ۱۸نفر از آسیب دیدگان ورزشی را از اقدامات صورت گرفته در کمیته درمان برشمرد.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری دکتر محمدعلی عرب نژاد به عنوان مسئول کمیته مسابقات با این هیأت همکاری دارد، اهم فعالیت های صورت گرفته در این بخش را خرید تجهیزات موردنیاز این کمیته در ابتدای سال و پوشش بیش از۲۲۰ساعت مسابقات مختلف ورزشی عنوان کرد.

 رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان گفت: با تعاملی که با هیأت های ورزشی، موسسات آموزش عالی و باشگاه های ورزشی صورت گرفته، درسال جاری دوره های مختلف آموزشی متناسب با نیاز هیأت ها وباشگاه ها، توسط این هیأت برگزار خواهد شد که از ابتدای سال جاری ۲دوره آموزشی "آشنایی با ناهنجاری ساختارقامتی و حرکات اصلاحی" و " پیشگیری، درمان و بازتوانی آسیب های زانو" ویژه دانشجویان دانشکده شهیدچمران و مجموعه ورزشی مدرسه عالی ورزش برگزار شده است.

 دکتر جمالیزاده در پایان ارائه خدمات مشاوره ای تغذیه به ۴۳نفر، ۷۴جلسه توانبخشی و فیزیوتراپی ورزشکاران آسیب دیده و بازرسی از ۱۰۰باشگاه را ازدیگر اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد این هیأت بتواند درسال جاری عملکرد موفقی در تمامی کمیته ها و ارائه  خدمات به ورزشکاران استان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.