دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

دکتر قطبی تشریح کرد؛

اقدامات و عملکرد هیات پزشکی ورزشی کردستان در سال جاری

بابک قطبی

رئیس هیات پزشکی ورزشی کردستان اقدامات و عملکرد هیات در چهار ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان کردستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  دکتر بابک قطبی در تشریح عملکرد چهار ماهه نخست سال جاری این هیات ابتدا به تشریح فعالیت های صورت گرفته پرداخت و گفت : از جمله موارد قابل ذکر تأسیس نخستین کتابخانه تخصصی ورزشکاران بود که امسال برای اولین بار در هیات پزشکی ورزشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان انجام شد و مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران و هیات های ورزشی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته تا پایان تیر ماه در حوزه کمیته خدمات درمانی، بیش از ۳۰ هزار ورزشکار کردستانی در رشته های مختلف ورزشی بخش آقایان و بانوان ساماندهی شدند.

دکتر قطبی، در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه درمان اظهار داشت؛ از ابتدای سال ۱۹ پرونده درمان ورزشکاران آسیب دیده و ۵ ورزشکار جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون اعزام نموده ایم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کردستان تصریح کرد: در بخش کمیته روانشانسی نیز با همکاری کمیته آموزش اقدام به تهیه بروشور آموزشی در حوزه روانشناسی ورزشی نموده که بزودی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملکرد کمیته ها و فعالیت آنها نیازمند اختصاص منابع مالی می باشند افزود؛ کمیته روانشناشی و کمیته آموزش باتوجه به اینکه از اهمیت خاصی برخوردار هستند، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که در سال جاری با تخصیص بخشی از درآمدها شاهد ارتقاء در این کمیته ها باشیم.

قطبی در بخشی دیگر، از عملکرد کمیته مسابقات هیات اشاره کرد و افزود؛ یکی از کمیته های فعال در حوزه خدمات رسانی به ورزشکاران استان در طول این چند سال کمیته مسابقات بود که امسال بیش از ۳۰۰ ساعت رقابت های ورزشی در رده ملی و استانی را پوشش دادند، ضمن اینکه برای نخستین بار در تمامی رقابت های ورزشی با تعامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان نسبت به استقرار آمبولانس در محل مسابقات و پوشش رقابت ورزشی استان صورت گرفت.

وی در پایان ارائه خدمات مشاوره ای تغذیه برای ورزشکاران، ۶۳ جلسه توانبخشی و فیزیوتراپی برای ۱۰ ورزشکار آسیب دیده بصورت رایگان و بازرسی از ۲۲ باشگاه ورزشی را ازدیگر اقدامات صورت گرفته در چهار ماهه نخست سال جاری اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که هیأت پزشکی ورزشی کردستان بتواند با همکاری و تعامل در جهت ارتقاء و پیشرفت ورزش استان عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.