سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

دکتر غزالیان در تشریح عملکرد کمیته توانبخشی فدراسیون تصریح کرد؛

برنامه ریزی برای توسعه و ارتقاء کلینیک های فیزیوتراپی ستادی و استانی

فرشاد غزالیان

رئیس کمیته توانبخشی فدراسین پزشکی ورزشی به مناسبت فرا رسیدن روز فیزیوتراپی ضمن تشریح عملکرد سه ماهه نخست سال جاری این کمیته از برنامه ریزی برای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری کلینیک های ستادی و استانی فیزیوتراپی فدراسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر فرشاد غزالیان با اشاره به اهمیت مبحث فیزیوتراپی ورزشی، تصریح کرد: حرفه ای شدن ورزش جهان باعث شده است که با  استفاده از علوم مختلف جهت پیشگیری از آسیب ها و بهبود عملکرد ورزشکاران تلاش شود. بویژه در دهه اخیر نقش فیزیوتراپی ورزشی در موفقیت ورزشکاران و جایگاه این بخش از تیم پزشکی پر رنگ تر و با اهمیت تر شده است به طوری که به عنوان مثال در تربیت نیروی های متخصص به صورت آکادمیک گرایش فیزیوتراپی ورزشی در دانشگاه ها ایجاد شده است.

 برنامه استراتژیک برای توسعه توانبخشی ورزشی

رئیس کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه برنامه استراتژیک کمیته توانبخشی به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است، گفت: این برنامه سه محور اصلی دارد که در وهله اول ارتقاء آموزشی و افزایش توان علمی فیزیوتراپیست های ستادی و استانی قرار دارد که با برگزاری کلاس پنجاه ساعته فیزوتراپیست تیم، این برنامه در مردادماه جاری محقق می شود.

وی افزود: تجهیز سخت افزاری کلینیک توانبخشی فدراسیون و هیات های استانی به دستگاه های مدرن و جدید جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به ورزشکاران از دیگر برنامه های ماست.

رئیس کمیته توانبخشی فدراسین پزشکی ورزشی سومین محور برنامه های آتی این کمیته را ارائه بسته های خدماتی به فدراسیون های ورزشی جهت آگاهی بیشتر آنها از خدمات کمیته توانبخشی اعلام کرد.

وی از کمیته های توانبخشی هیات های استانی به عنوان بازوان توانمند این کمیته یاد کرد و گفت: در نشست سراسری که با همکاران این بخش در اردیبهشت ماه داشتیم اطلاعات خوبی از امکانات و کمبودهای کمیته های توانبخشی استان ها به دست آوردیم که در صددیم با برنامه ریزی لازم ضمن تجهیز سخت افزاری و در نظر گرفتن بسته های تشویقی مثل استفاده از این عزیزان در اعزامی های برون مرزی، انگیزه های آنها را برای ارائه خدمات به جامعه ورزش بیشتر کنیم.

 از فعالیت های آموزشی تا برنامه های برون سازمانی

وی از برگزاری دوره های آموزشی ماساژ ورزشی در محل فدراسیون پزشکی ورزشی و در مراکز مختلف استان ها، تدوین طرح درس تربیت مدرس ماساژ ورزشی با  همکاری کمیته آموزش، تدوین طرح درس به روز شده یکصد ساعته فیزیوتراپیست تیم و آموزش دانشجویان معرفی شده از دانشگاه های شهید بهشتی و تربیت مدرس به عنوان بخشی از فعالیت های آموزشی این کمیته نام برد و گفت: در زمینه حوزه نرم افزاری کمیته توانبخشی  چند جلسه کارشناسی درباره نرم افزار کمیته برگزار شد و طرح مکانیزه کردن سامانه پذیرش خدمات فیزیوتراپی تهیه و تدوین شد.

دکتر غزالیان با اشاره به خدمات ارائه شده به ورزشکاران در پایان سه ماهه نخست سال جاری، افزود: در این مدت در مرکز فیزیوتراپی فدراسیون و همچنین  مرکز فیزیوتراپی مستقر در درمانگاه ورزشگاه آزادی  خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران و ملی پوشان آسیب دیده رشته های مختلف ارائه شد.

رئیس کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی در تشریح فعالیت های برون سازمانی این کمیته، گفت: شرکت در دوره های دانش افزایی، حضور تمامی فیزیوتراپیست های شاغل این کمیته در کنگره بین المللی فیزیوتراپی، ارائه سخنرانی در پانل فیزیوتراپی ورزشی، حضور فیزیوتراپیست های کمیته توانبخشی در کادر اجرایی کنگره فیزیوتراپی، امضای تفاهم نامه با انجمن فیزیوتراپی ایران در راستای تبادل دانش روز و استفاده از فرصت های آموزشی طرفین و عقد قرارداد همکاری با تامین اجتماعی جهت پذیرش بیماران از جمله خدمات ارائه شده در این بخش بود.

 دکتر غزالیان از اعزام چهار فیزیوتراپیست آقا و خانم به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و پشتیبانی سخت افزاری از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به عنوان فعالیت های بین المللی این کمیته یاد کرد.

دکتر غزالیان با بیان اینکه در این مدت بروشور های آموزشی اطلاع رسانی برای ورزشکاران و مراجعه کنندگان به بخش فیزیوتراپی فدراسیون تهیه شده است، گفت: در بخش ارائه خدمات به فدراسیون های ورزشی از جمله خدماتی که در این بخش ارائه شد اعزام فیزیوتراپ به اردوهای تیم های ملی دوومیدانی و تکواندو بود که خدمات تخصصی لازم به ملی پوشان این دو رشته به این شکل انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.