سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

دکتر صفرپور در تشریح خدمات گسترده پزشکی ورزشی در استان

بیش از 1500 مسابقه ورزشی در استان فارس پوشش پزشکی داده شد

 سرپرست استان فارس

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، پوشش پزشکی بیش از یک هزار و پانصد مسابقه ورزشی در چهارماهه نخست امسال در استان را نشان از حرکت رو به رشد جامعه ورزش در فارس عنوان کرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: دختران در جامعه ما از جایگاه بالایی برخوردارند و نقش سازنده ای را بعنوان مادران آینده در سلامت جامعه ایفاء می کنند که می بایست برای سلامت جسمی و روحی آنان از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ورزش می تواند بهترین گزینه برای سلامتی شهروندان باشد، افزود: باانجام صحیح فعالیت های ورزشی، افراد می توانند سلامتی خود را تضمین کنند اما این امر در صورتی محقق می شود که ورزشکاران با دیدن آموزش های لازم از سوی اساتید، مربیان مجرب و متولیان امر، انجام صحیح حرکات ورزشی در هررشته ای را فرا بگیرند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس به ارائه گزارش عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان در چهار ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت و تصریح کرد:با حضور در ۱۵۰۶ مسابقه ورزشی در سطح استان توانستیم پوشش پزشکی کاملی از مسابقات داشته باشیم.

دکتر صفرپور با اشاره به63 هزار و 561 ورزشکار سازمان یافته و رسیدگی به 234 پرونده خدمات درمانی ورزشکاران در چهارماهه نخست سال ۹۶ به برگزاری ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی در راستای ترویج فرهنگ ورزش صحیح و پیشگیری و توانمندسازی متولیان ورزش اشاره کرد واظهار داشت: توانستیم برای ۳۰۰ نفر در قالب سمینار، کارگاه  و جلسات گام بلندی را در راستای آموزش برداریم.

وی به مراجعه ورزشکاران آسیب دیده به کلینیک تخصصی فیزیوتراپی ورزشی مستقر در هیات پزشکی ورزشی استان اشاره کردو افزود: در این مدت ۴ماه بیش از ۶۰ ورزشکار آسیب دیده در وقت های تعیین شده به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کردند که توانستند با درمان بموقع، به انجام فعالیت های ورزشی مشغول و دوباره به میادین ورزشی بازگردند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس در ادامه به تشکیل شورای نظارت بر سلامت اماکن ورزشی استان فارس اشاره کرد و گفت: در راستای سالم سازی اماکن ورزشی، شورایی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پلیس اماکن و سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان تشکیل شد که با برگزاری جلسه ای تمام راهکارهای نظارت بر اماکن ورزشی مطرح و دستورات لازم اتخاذ شد.

دکتر صفرپور، با اشاره به بازرسی از بیش از ۵۰ باشگاه و اماکن ورزشی توسط ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی در ۴ماهه نخست سال ۹۶، افزود: کمیته بازرسی با همراهی کمیته آموزش این هیات توانستند با برگزاری کارگاه آموزشی ویژه ناظرین بر سلامت باشگاه ها که با حضور ناظرین، مربیان و مسئولین باشگاه ها برگزار شد، اقدامات کارآمدی را در راستای سالم سازی اماکن ورزشی داشته باشد.

وی همچنین از عزم جدی این هیات به تعامل سازنده با دیگر هیات های ورزشی، نهادها، سازمان ها در حوزه ورزش و سلامت اشاره کرد و گفت: با رویکرد سازنده ای که در سطح مدیریت ورزش استان وجود دارد و با تعاملات گسترده و اجرای برنامه های کارآمد و سازنده می توانیم شاهد شکوفایی بیشتری در حوزه ورزش استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.