چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

دکتر چیت یازان اعلام کرد؛

ساماندهی 38 هزار ورزشکار در استان مرکزی

مرکزی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی از ساماندهی ۳۸ هزار ورزشکار این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش دفتر مرکزی پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر امراله چیت سازان با اشاره به نقش هیات های پزشکی ورزشی بر سلامت ورزشکاران بیان داشت: از ابتدای سال۹۶  بیش از۳۸ هزار نفر به عضویت کمیته خدمات درمانی در آمده اند.

وی افزایش آمار را نشان از افزایش اعتماد ورزشکاران به هیات پزشکی ورزشی عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه اعتبار کارت عضویت خدمات درمانی یک سال کامل است بدون شک این افزایش  آمار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دکتر چیت سازان توزیع بیش از ۱۰ هزار بروشور و پوستر خدمات هیات پزشکی ورزشی در سطح باشگاههای استان را  از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی، طی این مدت برشمرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان عملکرد کمیته پوشش پزشکی مسابقات از ابتدای سال را پوشش بیش از ۴۰ مورد از پیکارهای استان بیان کرد که از این آمار ۳۰ مسابقه مربوط به پوشش پزشکی پیکارهای آقایان و مابقی پوشش پزشکی مسابقات بانوان است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در خصوص فعالیت ستاد نظارت اظهارداشت : از ابتدای سال بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی از باشگاههای استان توسط بازرسان ستاد صورت گرفته و در سامانه ستاد به ثبت رسیده است.

دکتر چیت سازان  فعالیت هیات پزشکی ورزشی در ارتقا سلامت جامعه ورزش غیرقابل انکار دانست و ادامه داد: برگزاری چهار دوره آموزشی تخصصی در استان، ارائه  ۱۰۰جلسه مشاوره تخصصی (تغذیه، روانشناسی، حرکات اصلاحی)، صدور ۱۵ گواهی سلامت برای ورزشکارن جهت اعزام به مسابقات استانی و کشوری  و ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیش از ۷۰۰ نفر از ورزشکاران آقا و خانم از اهم موارد عملکرد کمیته های مختلف هیات پزشکی ورزشی در چهار ماهه اول سال ۹۶ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.