یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان تهران صورت گرفت؛

تاکید مدیرکل ورزش و جوانان بر ایجاد جهش در ساماندهی ورزشکاران پایتخت

مجمع سالیانه1

مجمع عمومی و سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان تهران با حضور دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، رضا گل محمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران دکتر خشایار ثابتی رئیس هیات و دیگر اعضای مجمع، در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان تهران،در این مجمع پس از آنکه دکتر  ثابتی گزارشی از عملکرد هیات ارائه کرد ، رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران  با تاکید بر اینکه باید تلاش برای ساماندهی ورزشکاران بیشتر شود، تصریح کرد:در جلسات مختلف اداری با روسا تاکید فراوان داریم که کلیه ورزشکاران به عضویت کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی در آیند تا ضمن بهره مندی ورزشکاران از این خدمات امکان ارزیابی هر پچه دقیق تر هیات ها فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی بانوان ورزشکار گفت: آمار پایین یک ضعف است و باید برای رفع این ضعف چاره اندیشی کرد چرا که بر اساس برنامه پنج ساله باید 5 درصد جمعیت را به عضویت کمیته خدمات درمانی در بیاوریم و طبیعی است سهم بانوان در این هدفگذاری بسیار ویژه است.

گل محمدی با اشاره به در پیش بودن دو برنامه بزرگ رقابتی در استان تهران گفت: در رقابتهای کارمندان دولت و همچنین رقابتهای منطقه ای، صدور کارت خدمات درمانی را باید جدی گرفت و به هیات پزشکی ورزشی تاکید خواهیم کرد که تمامی ورزشکاران در همه رشته های ورزشی به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی انعقاد تفاهم فی مابین را از برنامه های آتی اداره کل دانست و گفت: می بایست یک تفاهم نامه با آموزش و پرورش و همچنین سازمان ورزشی شهرداری منعقد کنیم تا همکاری های بیشتری در این زمینه داشته باشیم .

گل محمدی درمورد بازرسی ها گفت: در بحث تقویت بازرسی باید به صورت مشترک و بیشتر در زمینه دانش افزائی و کمک به باشگاه ها وارد شویم. باید در یک کار مشترک با واحدهای بازرسی، کمیسیون ماده پنج و کمیسیون ماده ۸۸ با هیات پزشکی ابتدا دانش افزایی نمائیم و اگر به نتیجه دلخواه نرسیدیم، برخورد قهری و پلمپ به عنوان آخرین راه حل باشد. باید با تقویت بازرسی مشترک به تصمیمات درستی برسیم. حدود ۳۸۰۰ باشگاه مجوزدار  در تهران وجود دارد که نیاز به هماهنگی اداره کل و استفاده از ظرفیت هیات پزشکی است تا بتوانیم خدمات بهتری به آنها ارائه دهیم.

وی همچنین از خدمات هیات پزشکی ورزشی استان تهران و در راس آن دکتر ثابتی قدردانی کرد.

در ادامه دکتر نوروزی ضمن تقدیر و تشکر از از مدیر کل و معاون ایشان به گزارش کامل و مرتب دکتر ثابتی و خزانه دار هیأت پزشکی ورزشی استان تهران اشاره نمود و نیز خواستار ساماندهی هیأت های پزشکی ورزشی حوزه و شهرستانها با قدرت بیشتری شد.

گفتنی است دکتر نوروزی در پایان  به تربیت متخصصین پزشکی ورزشی در دانشگاهها و استفاده از دانش آنها در سطح قهرمانی تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.