چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

همایش رویکرد پزشکی ورزشی در بدنسازی، آمادگی جسمانی، تغذیه و مکمل های ورزشی؛

داورزنی: همایش های علمی ورزشی در موفقیت ورزش قهرمانی موثر است

معاون توسعه ورزش قهرمانی دکتر داورزنی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان کارکرد همایش های علمی ورزشی را برای موفقیت ورزش ایران در عرصه بین المللی بسیار مهم دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمد رضا داورزنی در همایش رویکرد پزشکی ورزشی در بدنسازی، آمادگی جسمانی، تغذیه و مکمل های ورزشی که از صبح امروز در هتل المپیک تهران آغاز شده است، با اشاره به پیشرفت علوم و تکنولوژی، جامعه ورزش را هم نیازمند بهره گیری از علوم مختلف دانست.


معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به مشکلاتی که عدم آشنایی به استفاده منطقی از مکمل های تغذیه یا بی توجهی به تغذیه و بدنسازی برای ورزشکارانبه وجودمی آورد، اظهار داشت: از آنجا که بدنسازی، تغذیه و مکمل های ورزشی در نتایج ورزشکاران در عرصه قهرمانی در رویدادهای بین المللی اهمیت زیادی دارد، برگزاری این همایش ها برای جامعه ورزش بسیار مهم است.


داورزنی با بیان اینکه اثرات این همایش ها در ورزش قهرمانی دیده خواهد شد تصریح کرد: آنچه مسلم است برای موفقیت در عرصه های مهم بین المللی از جمله بازی های المپیک که اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد، چاره ای جز رویکرد علمی به ورزش وجود ندارد به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی برای نتیجه گیری ورزشکاران، بدنسازی اصولی و درست است.


وی ادامه داد: بارها در رویدادهای مختلف ورزشی شنیده ایم که ورزشکار می گوید "کم آوردم " یا "بدنم خالی کرد" این نقیصه بیانگر عدم توجه به علم بدنسازی است به همین دلیل ما برای موفقیت ورزشکارانمان در عرصه های مهم همچون المپیک نیازمند توجه به علوم مختلف هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هر چه قدر از این همایش ها استفاده کنیم موفقیت ورزشکارانمان در میادین قهرمانی با تضمین بیشتری همراه می شود.

همایش رویکرد پزشکی ورزشی در بدنسازی، آمادگی جسمانی، تغذیه و مکمل های ورزشی از صبح امروز در هتل المپیک آغاز شد و تا سیزدهم مردادماه هم ادامه خواهد داشت.


راهکارهای تغذیه در مدیریت وزن و ترکیبات بدنی، برنامه غذایی ایده آل برای ارتقا عملکرد ورزشی ، آخرین دستاوردهای علمی در عرصه مکمل های ورزشی ، بدنسازی در بیماران و گروه های خاص (بانوان، کودکان و سالمندان)، بدنسازی و مصرف مواد و داروها، جایگاه علم تمرین در بدنسازی، روش ها و ابزارها، راهکارهای نوین در ریکاوری و پیشگیری از بیش تمرینی و دستاوردهای جدید در فیزیولوژی و بدنسازی محورهای این همایش است. ۱۲۳ استاد برای سخنرانی و انتقال تجربیات خود در هماین همایش و کارگاه های مربوطه دعوت شده اند و ۱۰ مقاله برتر هم ارائه خواهد شد.


نمایشگاه تجهیزات پزشکی ورزشی نیز در هتل المپیک در حاشیه این همایش با حضور سید مصطفی هاشمی طبا مدیر همایش رویکرد پزشکی ورزشی در بدنسازی، آمادگی جسمانی، تغذیه و مکمل های ورزشی همچنین داورزنی و احمدی معاونین و برخی مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان و تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.