سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

قدردانی هیات پزشکی ایلام از اقدام انساندوستانه کوهنوردان

کوهنوردی -ایلام

هیات پزشکی ورزشی استان ایلام از اقدام انساندوستانه گروه کوهنوردی جمشید که موجب نجات جان یک انسان شدند، قدردانی کرد.

 به گزارش  دفتر ایلام پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  کوهنوردان باشگاه فرهنگی ورزشی جمشید ایلام در مسیر برگشت از قله دماوند به یک جوان کوهنورد برخوردند که به دلیل ارتفاع زدگی مشکوک به علائم ادم ریوی و در حال مرگ بود.

دیدن این جوان خاطره دو هفته پیش قله علم کوه را برای اعضای باشگاه تداعی کرد که دکتر مهدی فولادی، کوهنورد تهرانی به علت کم توجهی جانش را در مقابل دیدگان ۲۵۰۰ کوهنورد از دست داد.

اما کوهنوردان ایلامی منتظر حضور امدادگران نمی‌مانند؛ مدیر لایق و باتجربه باشگاه، محمدرضا جمشیدیان فرود تیم را متوقف کرده و دستور امدادرسانی صادر می‌کند؛ با وجود  خستگی کوهنوردان و سرمای شدید هوا همه کاپشن‌های خود را از تن بیرون آورده و برای گرم کردن مصدوم اهدا کرده و همه یکصدا و یکدل با کمک پزشک کوهنوردی باعث نجات این فرد کرجی از مرگ حتمی می‌شوند.

پس از حدود نیم ساعت احیای اولیه مصدوم، ایشان در ارتفاع حدود ٤٠٠٠ متری آنچنان بهبود می‌یابد که با پای خود بدون کمک افراد دیگر مسیر را طی می‌کند.

باشگاه فرهنگی ورزشی کوهنوردی جمشید ایلام به خوبی نشان داد که رسالت یک کوهنورد تنها صعود به قله کوه نیست، بلکه رفع قله رفیع انسانیت و پهلوانی را سرلوحه ورزشکاری خود قرار دادن است.

  به پاس این حرکت ارزشمند هیات پزشکی ورزشی ایلام از این گروه کوهنوردی قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.