جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

دکتر صفرپور تاکید کرد؛

فراهم بودن زمینه دسترسی جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی

حیدرصفرپور

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: طی یک‌سال گذشته با اقدامات انجام شده زمینه دسترسی به امکانات و خدمات پزشکی ورزشی برای تمام جامعه ورزش استان فراهم شده است.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور در سمینار سالانه هیات پزشکی ورزشی استان فارس، افزود: از مهمترین وعده‌هایی که داده بودم تسهیل ارائه خدمات ورزشی به ورزشکاران بود و این مهم امروز با همراهی اداره کل ورزش و جوانان فارس انجام شده است.

او مهمترین اولویت امسال را پیگیری احداث کلینیک تخصصی هیات پزشکی ورزشی استان فارس اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه فارس و شیراز قطب پزشکی محسوب شده و ورزشکاران سرآمدی نیز داشته و دارد، اگر دستگاه‌های متولی همراهی کرده و بسترها فراهم شود، ساخت کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی در شیراز را آغاز خواهیم کرد.

دکتر صفرپور با بیان اینکه ارائه بهترین و حداکثر خدمات در حداقل زمان، از وعده‌هایی بود که امروز محقق شده است، گفت: با تدوین سامانه نرم‌افزاری توسط کمیته خدمات درمانی هیات توانستیم تمام پرونده‌های ورزشکاران را به‌روز رسانی کرده و خدمات‌دهی حداکثری به ورزشکاران آسیب‌دیده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر کنیم.

وی با بیان اینکه به حداقل رساندن آسیب‌ها یکی از موارد وعده داده شده در سال گذشته بوده است، گفت: طی یکسال گذشته ۳۰۰ ساعت دوره آموزشی برای مربیان، ورزشکاران و مسئولان باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی برگزار شد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه آسیب‌دیدگی در ورزش حرفه‌ای ممکن است برای هر ورزشکاری حادث شود، گفت: تلاش این بوده که ورزشکار آسیب دیده تنها متحمل درد ناشی از آسیب باشد.

او یکی از اولویت‌های هیات پزشکی ورزشی فارس را بازگردان اعتماد جامعه ورزشی به این  هیات دانست و گفت: در یکسال گذشته این هیئت ۳۷۰۶ مسابقه را پوشش داده، کلینیک تخصصی فیزیوتراپی را راه‌اندازی کرد و اقدامات شایسته‌ و تاثیرگذاری در حوزه آموزش به اجرا گذاشت.

صفرپور تاکید کرد که امروز تمام ورزشکاران بیمه شده توسط هیات پزشکی ورزشی فارس به امکانات درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای این هیات دسترسی دارند و برای ورزشکاران عضو تیم ملی و المپیکی و پارالمپیکی، تا ۷۰ درصد تخفیف پیش بینی شده است.

او استفاده از خدمات کلینیک مشاوره این هیات را در بخش‌های مختلف رایگان اعلام و اضافه کرد: برای ایجاد فضایی امن، سالم و با نشاط در اماکن ورزشی تلاش مضاعفی انجام و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه‌های نظارتی، ستاد نظارت بر اماکن ورزشی فارس راه‌اندازی شده است.

صفرپور با تصریح اینکه هر آنچه اعتبار مالی در هیات پزشکی ورزشی فارس وجود دارد باید در قالب خدمات متنوع به جامعه ورزش بازگردد، گفت: در شهریورماه اولین سمپوزیوم تخصصی را در استان فارس برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.