شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

دوچرخه ثابت برای چه افرادی مناسب است؟

دوچرخه ثابت

هنگام استفاده از این دستگاه بهتر است که دوچرخه‌ متناسب با شرایط فرد تنظیم شود یعنی فاصله زین با زمین و زین تا رکاب‌ ها و زین با فرمان متناسب باشد.

اندازه دوچرخه‌ باید مناسب باشد و مهم‌ تر از همه اینکه دوچرخه‌ های موجود در سالن‌های بدن ‌سازی دارای تنظیم مقاومت هستند و افراد تازه ‌کار باید حداقل در یکی ‌دو هفته اول از تنظیم مقاومت خودداری کنند.

استفاده ازدوچرخه ‌های ثابت به همه افراد بخصوص افرادی که مشکل تعادل دارند یا مبتلا به صرع هستند یا اختلال بینایی یا مشکلات ارتوپدی پا دارند، توصیه می ‌شود چون افراد  روی این دوچرخه ها تعادل بیشتری دارند و با خطر کمتری مواجه هستند.

-این ورزش برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، به دلیل این که حین دویدن یا راه رفتن امکان شکستگی در این افراد بسیار است، توصیه می‌ شود؛ به شرط اینکه زیاد روی فرمان دوچرخه خم نشوند و تنه‌ شان حالت ایستاده و صاف داشته باشد.

-افراد دیابتی که دچار زخم پا هستند و راه رفتن طولانی باعث زخم شدن پاهای شان می ‌شود، بهتر است از این دوچرخه‌ ها استفاده کنند.

-استفاده از این دوچرخه ‌ها برای افرادی که اخیرا روی زانوی خود عمل جراحی انجام داده ‌اند یا خانم ‌های جوانی که مشکل زانو دارند و بیشترین ناراحتی، درگیری مفصل کشکک و استخوان ران ‌شان است، توصیه نمی ‌شود در صورتی که این افراد زاویه پا را با رکاب تنظیم کنند می ‌توانند از این دستگاه استفاده کنند در غیر این صورت بیش از حد خم شدن زانوها باعث تشدید درد می ‌شود.

دکتر احمد باقری مقدم/ متخصص طب ورزش/ رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.