یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

اولویت شورای پنجم شهر شیراز انسان محوری است

سمپوزیوم پزشکی ورزشی استان فارس به روایت تصویر

عضو شورای اسلامی کلانشهر شیراز گفت: شورای شیراز در دوره جدید نگاهی انسان محور به همه امور و مسائل خواهد داشت؛ اعتقاد داریم در شهرها و در کنار اقدامات بتن محور، انجام فعالیت‌های انسان محور نیز ضرورت دارد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر شیراز گفت: شورای شیراز در دوره جدید نگاهی انسان محور به همه امور و مسائل خواهد داشت؛ اعتقاد داریم در شهرها و در کنار اقدامات بتن محور، انجام فعالیت‌های انسان محور نیز ضرورت دارد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، علی ناصری در نخستین سمپوزیوم پزشکی ورزشی که به همت هیات پزشکی ورزشی استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: امروز جامعه‌ای را لازم داریم که انسان‌ها در آن احساس طراوت، امید، نشاط و شادابی داشته باشند.

او تاکید کرد: شورای پنجم اعتقاد دارد که در دل رویش‌ها هندسی آهن، سیمان و سنگ، انسان‌ها زندگی می‌کنند که باید کیفیت زندگی آنان ارتقاء یابد؛ انسان‌هایی که باید امیدوار باشند؛ لذا باید تلاش کرد تا آسیب‌های اجتماعی به حداقل ممکن کاهش یابد.

ناصری با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های واگیر عامل اصلی مرگ و میر انسان‌ها بود، عامل اصلی مرگ و میر در جوامع پیشرفته امروز را بیماری‌های غیر واگیر دانست و گفت: سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد با تغییر سبک زندگی می‌توان مشکل بیماری‌های غیر واگیر را حل کرد.

عضو شورای اسلامی شیراز گفت: برای تغییر سبک زندگی چهار "ت" شامل تغذیه، تنفس، تحرک، تنش، را باید سرلوحه کار قرار داد؛ تغذیه مناسب، تنفس هوای پاک و جلوگیری از آلودگی هوای شهرها، تحرک و ورزش مناسب و ممانعت از بروز و افزایش تنش‌ها در زندگی، منجر به سلامت فرد و جامعه می‌شود.

ناصری با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای آینده، گفت: سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی کرده که آنچه از سال ۲۰۲۵ انسان را آزار خواهد داد، حملات قلبی و عروقی نیست بلکه بیماری‌های روانشناختی مانند استرس، اضطراب، اعتیاد و ... است.

عضو شورای شیراز گفت: همه باید آمادگی مواجهه و مقابله صحیح با مخاطرات آینده را داشته باشیم و یکی از راه‌های ایجاد این آمادگی و ارتقاء آن توجه جدی به مباحث آموزشی در سطوح و دوره‌های مختلف است.

ناصری با اشاره به حرکت جامعه ایران به سمت سالخوردگی، گفت: برای جامعه‌ای که طیف عظیم آن به سمت میانسالی حرکت می‌کنند باید پیش‌بینی‌های لازم را داشت و متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.