دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

دکتر نوروزی اعلام کرد؛

انجام ۵ هزار و ۵۰۰ بازرسی از باشگاه های ورزشی سراسر کشور

غلامرضا نوروزی

بازرسان ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی طی ماه های سپری شده از سال جاری بالغ بر ۵ هزار و پانصد بار از اماکن و باشگاه های ورزشی سراسر کشور بازرسی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس این ستاد در این باره، گفت: از بدو تشکیل ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی با محوریت فدراسیون پزشکی ورزشی، همواره سعی شده است با بازرسی های دقیق و همچنین فعالیت های آموزشی مرتبط زمینه ارتقاء سطح سلامت در محیط ورزش فراهم آید. آمار و ارقام بویژه در دو سال اخیر به خوبی نشان می دهد در این راه گام های موثری برداشته شده است.

 دکتر نوروزی گفت: بازرسان ستاد نظارت با هدایت هیات های پزشکی ورزشی همواره تلاش دارند در چارچوب قانون از باشگاه های مختلف بازرسی به عمل آورد تا هرگونه تخلف احتمالی باشگاه ها بر اساس یک پروسه قانونی برطرف شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: این ستاد علاوه بر تنبیه همواره تشویق را نیز در دستور کار داشته است و آن دسته از باشگاه ها که به بهترین شکل ممکن در جهت سلامت ورزشکاران و عموم شهروندان فعالیت کنند تشویق می شوند.

دکتر نوروزی گفت: علاوه بر بازرسی های محسوس و نامحسوس بازرسان ستاد نظارت، امکان نظارت مرمی هم بر باشگاه های ورزشی از طریق سامانه  رسیدگی به شکایات و تخلفات باشگاه های ورزشی از طریق سایت فدراسیون و به نشانی http://nezarat.ifsm.ir   فراهم آمده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از جمله تخلفات درجه یک باشگاه های ورزشی را که برخورد قانونی برای آنها به همراه خواهد داشت، به این شرح برشمرد:

-عدم تحت پوشش قراردادن عضو باشگاه در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی

- انجام هرگونه فعالیت غیر ورزشی و غیر مرتبط با پروانه باشگاه(ماساژ ورزشی و حرکات اصلاحی)

- همکاری نکردن یا ممانعت از بازرسی ماموران مجاز و ناظران فنی

- تجویز، توزیع و فروش هرگونه دارو و مکمل های غذایی و ورزشی

-استفاده از مربیان فاقد کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح،

-عدم رعایت شعائر و شئون اسلامی به نحوی که اثرات منفی فراگیر داشته و آسیب جدی را به حیثیت جامعه ورزش وارد کند

-هر نوع انتقال یا واگذای اعم از خرید، فروش، اجاره و ... پروانه یا موافقت نامه های اصولی صادره به نام اشخاص به هر نحوی بدون هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان، جابجایی مکان باشگاه بدون هماهنگی با کمیسیون ماده پنج

- عدم رعایت مقررات فنی و حفاظتی جهت استفاده از تاسیسات، تجهیزات و وسایل ورزشی

- عدم حضور ناجی و یا استفاده از افراد فاقد کارت نجات غریق در استخرها، استفاده از دوربین فیلمبرداری یا دوربین مدار بسته در داخل فضای ورزشی خاص بانوان، محرومیت از تاسیس اداره یا فعالیت باشگاه ورزشی به موجب حکم قطعی مراجع قضایی و ذیصلاح

- استفاده از مدیران داخلی دارای محرومیت قطعی از اشتغال در مدیریت باشگاه

-احراز تخلفات زیست محیطی  باشگاه در مراجع ذیربط(سازمان محیط زیست).

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.