شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

دکتر صفرپور عنوان کرد؛

دانش آموزان با انتخاب کوله پشتی مناسب به حفظ سلامت خود کمک کنند

 بازگشایی مدارس و دانش آموزان فارس

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس خواستار توجه جدی به توصیه های بهداشتی و ایمنی نسبت به حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس خواستار توجه جدی به توصیه های بهداشتی و ایمنی نسبت به حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان شد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، خواستار توجه جدی دانش آموزان و دانشجویان به نکات بهداشتی و ایمنی در راستای حفظ سلامت خود شد.

وی در ابتدا به خرید لوازم التحریر و توجه به ویژگی های مناسب آن اشاره کرد و گفت: کیف از جمله لوازمی است که باید برای حفظ سلامت ستون فقرات و کمر دانش آموزان و دانشجویان به آن توجه ویژه ای داشت.

صفرپور با بیان اینکه کیف دستی به یک طرف از ستون فقرات آسیب وارد می کند، افزود:این در حالی است که استفاده از دو بند کوله پشتی، فشار را بین دو طرف تقسیم و مانع آسیب به کمر و ستون فقرات، می شود.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس در ادامه با اشاره به اینکه بند کوله باید کوتاه و پهن باشد و بهتر است کوله در پشت شخص قرار بگیرد و بند آن به اندازه ای نباشد که وزن کیف روی کمر گذاشته شود، گفت: زیرا قرار گرفتن کوله روی کمر، باعث بروز قوس و کمر درد می شود.

وی در ادامه به بسته شدن یک بند کوله پشتی به دور کمر کودک اشاره کرد و افزود: این کار باعث می شود کوله در قسمت پشت کودک به طور ثابت قرار گیرد و مرتب وزن آن به این طرف و آن طرف بدن، متمایل نشود.

دکتر صفرپور در ادامه تصریح کرد:دانش آموزان و دانشجویان باید مطابق جثه خود کیفشان را سنگین کنند و برای پیشگیری از کمردرد، نباید وزن کیف بیشتر از چهار کیلو باشد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه، استفاده دانش آموزان از کیف های چرخ دار، مناسب تر است، افزود: وجود کیف های چرخ دار، هیچ گونه آسیبی به کمر و ستون فقرات، وارد نمی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه رعایت نکات لازم در خرید و استفاده از کیف و پرهیز از سنگین کردن زیاد کیف، می توان از بروز مشکلات ستون فقرات از جمله کمردرد و قوز در دانش آموزان و دانشجویان، پیشگیری کند، گفت:بهتر آن است که مقررات ایمنی و بهداشتی که از سوی متولیان حوزه سلامت اطلاع رسانی می شود در تابلوی اعلانات مدارس و دانشگاه نصب شود تا همواره در معرض دید و مطالعه دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.