دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

دکتر اسکوئی عملکرد هیات پزشکی قزوین را تشریح کرد؛

درمان ۱۸۴ ورزشکار ، دوره های آموزشی ، مشاوره های متعدد و ....

دکتر اسکوئی

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه بیش از ۴۶ هزار ورزشکار استان در عضویت کمیته خدمات درمانی بوده اند ، عملکرد این هیات در بخش های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر  سعید اسکوئی در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش هیات گفت:برگزاری همایش آشنایی با دوپینگ با حضور بیش از ۳۵۰ نفر شرکت کننده، برگزاری دو جلسه کمیته پژوهش جهت بررسی پروپوزال،  انعقاد تفاهم­نامه با مرکز فوریت های پزشکی استان برای برگزاری دوره­های آموزشی، برگزاری دوره آموزشی سه روزه آسیب های ورزشی با حضور ۳۵ نفر از ورزشکاران و مربیان و برگزاری دوره آموزشی ناظران باشگاه ها از جمله فعالیت های آموزشی هیات در ماه های سپری شده بود.

دکتر اسکوئی با بیان اینکه در این مدت ۱۸۴ ورزشکار آسیب دیده شامل ۱۴۰ ورزشکار آقا و ۴۴ ورزشکار خانم مراحل درمان خود را از طریق هیات پزشکی ورزشی پیگیری کرده اند، افزود: در این میان ۱۲ مصدوم ورزشی جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون معرفی شدند و ۱۲۰ نفر نیز خدمات فیزوتراپی از هیات دریافت کردند.

انتشار ۲۰ هزار تراکت  اطلاع رسانی  تجلیل از باشگاههای برتر، افزایش چهار حوزه جهت سهولت دستیابی ورزشکاران به کارت خدمات درمانی، چاپ پانصد نسخه پوستر اطلاع رسانی «خدمات هیأت پزشکی ورزشی و پانصد نسخه پوستر «فرایند ارسال مدارک مورد نیاز در صورت وقوع آسیب ورزشی» از دیگر فعالیت های کمیته خدمات درمانی بوده است که دکتر اسکوئی آنها را برشمرد.

 وی درخصوص نظارت بر اماکن ورزشی گفت: در این بخش ۲۰۲ مورد بازرسی از اماکن ورزشی انجام شد و در کنار آن دوره آموزشی برای ناظران نیز بگزار کردیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد کمیته تغذیه هیات را به این شرح بیان کرد: سخنرانی درخصوص ضوابط فعالیت مشاوران تغذیه باشگاههای ورزشی در همایش دوپینگ، ارائه مطلب علمی روزه داری در ورزشکاران جهت درج در سایت هیأت، اعلام آمادگی برای برگزاری دوره آموزشی اصول تغذیه ورزشکاران ویژه کارشناسان تغذیه و مربیان ورزشی به اداره کل، تدریس مبحث چاقی در دانش آموزان و راهکارهای مقابله با آن در همایش علمی همکاران تربیت بدنی آموزش و پرورش، برگزاری جلسه آموزشی تغذیه ورزشی برای مربیان تنیس،  و ارائه ۴۱ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران.

دکتر اسکوئی  درباره عملکرد کمیته روانشناسی یادآور شد: ارائه مطلب علمی چگونگی رفتار والدین در کنار زمین مسابقه، مکاتبه با اداره کل و هیأتهای ورزشی و دانشگاههای رجاء، آزاد اسلامی و علمی کاربردی تربیت بدنی جهت اعلام آمادگی جهت برگزاری مشاوره­های فردی و گروهی و دوره­های آموزشی روانشناسی  ، برگزاری کارگاه کنترل هیجانات و استرس در مسابقات ورزشی برای آمادگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی و متوسطه، برگزاری جلسه آموزشی آشنایی با خدمات روانشناسی ورزشی برای مربیان تنیس استان، برگزاری کارگاه کنترل خشم در آوج، برگزاری کلاس آموزشی درخصوص اعتیاد و مواد روان گردان در آبیک، برگزاری کارگاه کنترل استرس برای مسئولین هیأتهای ورزشی شهرستان بوئین زهرا و انجام ۱۰ مورد مشاوره تغذیه از جمله خدمات این کمیته بوده است.

او گفت: کمیته امور بانوان هیات نیز علمی تمرینات تنفسی در ورزشکاران را ارائه کرد ضمن اینکه عملکرد این بخش  در برنامه رادیویی زنده ورزشی زنگ نشاط تشریح شد. همچنین  برگزاری نشست دانش افزایی بانوان شاغل در ورزش و برگزاری جلسه با تیم­های ورزش دانش آموزی در این کمیته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته توانبخشی در مجموع حدود ۱۲۰۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران ارائه کرده است، گفت: در بحث پوشش مسابقات نیز کمیته مربوطه بیش از پانصد ساعت مسابقات رشته های مختلف را پوشش داده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.