پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

دکتر دهنایی:

ارائه خدمات درمانی به 95 درصد ورزشکار زنجان در داخل استان

نشست خبری زنجان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: ورزش باید از حالت سنتی خارج شده وبه سمت علمی شدن پیش برود زیرا از این طریق میزان آسیب ورزشی به حداقل می رسد.

به گزارس دفتر زنجان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر صدیقه دهنایی در جمع خبرنگاران، افزود: کلینیک پزشکی ورزشی زنجان در بخش های مختلف اعم از توانبخشی و فیزیوتراپی، ماساژ، معاینات پزشکی، مشاوره تغذیه و روانشناسی، به ورزشکاران مراجعه کننده خدمات تخصصی ارایه می دهد.

وی اظهار کرد: تلاش می شود ۹۵ درصد از خدمات درمانی ورزشکاران آسیب دیده از جمله فیزیوتراپی در کلینیک زنجان انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ماساژهای غیر علمی افزایش یافته است، تصریح کرد: ماساژ غیراصولی، آسیب جدی به افراد وارد می کند و به همین دلیل مراکز فاقد مجوز ارایه خدمات درمانی ورزشی باید تعطیل شوند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با تاکید براینکه ورزشکاران باید عضویت در کمیته خدمات درمانی را جدی بگیرند، گفت: هیات پزشکی ورزشی خود را موظف به ارایه خدمات درمانی مطلوب و مناسب به ورزشکاران می داند و امید است تعامل و همکاری هیات ها و باشگاه های ورزشی با این هیات که با سلامت ورزشکاران سر و کار دارد بهتر و بیشتر شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان شمار ورزشکاران سازمان یافته این استان تا پایان شهریورماه را بی شاز ۳۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه هیات ها و باشگاه های ورزشی باید به سلامت، بهداشت و عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی توجه جدی داشته باشند تاکید کرد: آگاه نبودن ورزشکاران از مزایای کارت خدمات درمانی باعث شده است تا آمار ورزشکاران ساماندهی شده در حد انتظار بالا نرود که به حتم با تلاش هیات پزشکی ورزشی، هیات های ورزشی و باشگاه داران می توان به هدف مورد نظر رسید.

وی بازرسی از باشگاه های ورزشی را ضروری خواند و یادآور شد: در این خصوص منشوری با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، اماکن، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان استان به تصویب رسیده است و بر این اساس در نظر است به صورت اجباری در تمام باشگاه ها در مقابل چشم ورزشکاران قرار داده شود تا میزان تخلفات که به ضرر و آسیب این عزیزان است به حداقل برسد.

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.