شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

نقش ورزش در افزایش یادگیری دانش آموزان

مرکزی

دانش‌آموزانی که به طور منظم ورزش می کنند، در کلاس تمرکز بیشتری خواهند داشت .

ورزش برای رشد روانی و اجتماعی دانش آموزان بسیار مهم بوده و زمینه ای است که کودک در آن نحوه ارتباط با همسالان را یاد می گیرد.

هدف اصلی از ورزش، تربیت همه جانبه کودکان به عنوان افراد مفیدو مسئولیت پذیر در جامعه است فعالیت های منظم بدنی،  یکی ازعوامل مؤثر در توسعه سلامت و شادابی دانش آموزان و نوجوانان بوده و تضمین کننده ی سلامت روحی و روانی جامعه ی آینده است.

تجربیات حرکتی در دوران کودکی به ویژه  در دوران دبستان در تعلیم و تربیت کودکان نقش بسیار مهمی دارد. به طور کلی اگر فعالیت های بدنی (ورزش کردن) در دروان تحصیل متناسب با تواناییهای دانش آموزان، به طور بنیادی و اصولی تنظیم و برنامه ریزی شود به عبارت دیگر از تنوع لازم برای ایجاد انگیزه در دانش آموز برخوردار باشد، باعث رشد رفتارهای دانش آموز در حوزه شناختی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی خواهد شد.

دانش آموزانی که به طور روزانه ومنظم ورزش میکنند، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به سایر همسالان شان خواهند داشت، زیرا انجام فعالیت ورزشی منظم باعث افزایش میزان اکسیژن رسانی به مغز شده درنتیجه در افزایش حافظه و عدم خستگی فکری نقش موثری داشته و موجب تقویت یادگیری در بین دانش آموزان می شود.

نقش ورزش در یادگیری:

  1. کاهش افسردگی
  2. ایجاد آرامش
  3. ایجاد نشاط و شادابی
  4. کاهش خشونت
  5. تشویق دانش آموزان به کسب موفقیت و داشتن زندگی فعال
  6. افزایش اعتماد به نفس
  7. ایجاد روابط اجتماعی
  8. افزایش تمرکز در یادگیری

زهرا علی آبادی فراهانی - مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.