یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

رشد ۱۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی

مرکزی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی عملکرد شش ماهه نخست سال۹۶ این هیات را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان مرکزی  پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر امراله چیت سازان آمار ورزشکاران سازماندهی شده استان مرکزی در شش ماهه نخست سال۹۶را بالغ بر ۵۹۰۰۰  نفر بیان کرد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

امراله چیت سازان گفت: این مهم به دنبال تلاش بی دریغ همکاران هیات پزشکی استان همچنین همکاری باشگاهها و تیم های ورزشی در سراسر استان حاصل شده است.

وی ادامه داد : همکاران ما در کمیته آموزش هیات استان در راستای برنامه آموزشی منظم و هدفمندشان از ابتدای سال تا کنون ۱۰ دوره آموزشی عمومی و تخصصی در سراسر استان برگزار و بالغ بر ۲۸۰ نفر از خدمات آموزشی این هیات استفاده کرده اند، همچنین برگزاری چهار کارگاه روانشناسی ورزشی ویژه اعضاء تیم ملی کاراته ناشنوایان کشور از دیگر فعالیت های کمیته آموزش استان در شش ماهه اول سال ۹۶ می باشد.

ریاست هیات پزشکی استان صدور ۳۵مورد گواهی صحت سلامت برای ورزشکاران، انجام ۴۳مورد مشاوره تغذیه ورزشی، ۱۲۵مورد مشاوره روانشناسی ورزشی و ۲۸مورد مشاوره حرکات اصلاحی را از اهم فعالیتهای کارشناسان کلینیک سلامت هیات پزشکی ورزشی استان در شش ماهه نخست سال جاری برشمرد.

دکتر چیت سازان همچنین اهم فعالیت های صورت گرفته در کمیته پوشش پزشکی مسابقات را خرید تجهیزات مورد نیاز این کمیته و پوشش بیش از ۱۵۰مسابقه مختلف ورزشی(کشوری و استانی) عنوان کرد و افزود :  ازمهمترین مسابقاتی که توسط پزشکیاران این هیات پوشش داده شده است میتوان به مسابقات شمشیربازی آقایان و بانوان سراسر کشور، مسابقات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور و لیگ های برتر بسکتبال و هندبال  اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در شش ماه نخست سال ۹۶ تعداد۳۵۰ مورد بازرسی از اماکن و مجموعه های ورزشی استان توسط بازرسان ستاد نظارت برسلامت اماکن ورزشی به ثبت رسیده است، که در پایان دور نخست بازرسی ها برای ۴۵ باشگاه ورزشی متخلف اخطار کتبی صادر شد.

ریاست هیات پزشکی استان با اشاره به فعال بودن مرکز فیزیوتراپی هیات در دو شیفت صبح و عصر گفت: ۱۶۰۰ جلسه فیزیوتراپی به مصدوم ورزشی استان ارائه شده است که از این تعداد ۱۲۴۴جلسه آن مختص به ورزشکاران آقا و مابقی بانوان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.