دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

دکتر فلاح نژاد اعلام کرد؛

پیگیری روند درمان ۲۶۷ ورزشکار آسیب دیده یزد

تشریح عملکرد 6 ماهه یزد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد در تشریح عملکرد این هیات در نیمه اول سال جاری اعلام کرد در این مدت هیات پزشکی ورزشی روند درمان ۲۶۷ ورزشکار آسیب دیده را پیگیری کرده است.

به گزارش دفتریزد پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، دکترحمید رضا فلاح نژاد، آمار ورزشکاران تحت پوشش کمیته خدمات درمانی این هیات را در نیمه نخست سال جاری بیش از۴۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار نفر را بانوان ورزشکار تشکیل می دهند و در این میان رشته های فوتبال، همگانی، والیبال به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین رسیدگی به ۲۶۷فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان که ۵۸ نفر بانوان و ۲۰۹نفر آقایان راشامل شده است از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی برشمرد. همچنین پرداخت هزینه درمان ۱۳۰ ورزشکار را در سال جاری اعلام کرد.

 دکتر فلاح نژاد به تشریح عملکرد کمیته نظارت بر سلامت باشگاه ها پرداخت و گفت: در سال جاری این کمیته  ۲۳۵   بار از باشگاه ها بازرسی کرده است و برابر قانون با متخلفان برخورد کرده است.

وی  برگزاری  دوره های آموزشی نسخه نویسی ورزشی در بیماری های مختلف، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان  را مهمترین عملکرد این هیات در بخش آموزش اعلام کرد.

دکتر فلاح نژاد کمیته های تغذیه و توانبخشی و روانشناسی را ازدیگر کمیته های فعال هیأت برشمرد و افزود: ارائه بیش از ۱۲۰۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی به ۸۰ نفر از ورزشکاران نیز از جمله اقدامات این کمیته است.

دکتر فلاح نژاد افزود: کمیته مسابقات این هیأت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۳۰۲ ساعت مسابقات مختلف ورزشی را پوشش پزشکی داده است. و از صدور کارت سلامت برای ۹۲ ورزشکار خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.