چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

دکتر صفرپور عملکرد هیات پزشکی ورزشی فارس را تشریح کرد؛

ساماندهی ۱۱۶ هزار ورزشکار، آموزش ۱۵۰۰ نفر ، درمان ۳۹۰ ورزشکار آسیب دیده و...

حیدر صفرپور

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس آمار ورزشکاران سازمان یافته در شش ماهه نخست سال جاری را ۱۱۶ هزار و ۸۵۸ نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری سرور سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)در تشریح عملکرد شش ماهه نخست سال جاری، گفت: هیات پزشکی ورزشی استان فارس توانسته با یک تعامل و هم افزایی با کلیه نهادهای متولی سلامت، حرکت روبه رشدی را در جامعه ورزشی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی استان با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه ورزش با تمام توان به سمت جلو در حرکت است، افزود: با برگزاری سمینار سالانه هیات استان و اولین سمپوزیوم پزشکی ورزشی فارس در تابستان امسال توانستیم گام بلندی را در حوزه آموزش با هدف پیشگیری و ارتقاء سطح دانش مربیان و ورزشکاران برداریم.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، اظهار داشت: با حضور در بیش از پنج هزار مسابقه ورزشی در سطح استان توانستیم پوشش پزشکی کاملی از مسابقات داشته باشیم.

دکتر صفرپور با اشاره به ۱۱۶ هزار و ۸۵۸ ورزشکار سازمان یافته و رسیدگی به ۳۹۰ پرونده خدمات درمانی ورزشکاران در شش ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در قالب ۲۵۵ ساعت سمینار، سمپوزیوم، کارگاه و جلسات تعداد ۱۴۷۸ نفر در راستای ترویج فرهنگ ورزش صحیح و پیشگیری و توانمندسازی متولیان ورزش تحت آموزش قرار گرفتند.

وی به مراجعه ورزشکاران آسیب دیده به کلینیک تخصصی فیزیوتراپی ورزشی مستقر در هیات پزشکی ورزشی استان اشاره کردو افزود: در این مدت ۶ماه بیش از ۹۴ ورزشکار آسیب دیده در وقت های تعیین شده به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کردند که توانستند با درمان به موقع، به انجام فعالیت های ورزشی مشغول و دوباره به میادین ورزشی بازگردند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس به جلسات مداوم ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: با بازرسی بیش از ۲۵۱ باشگاه و اماکن ورزشی در مرکز استان، ناظرین ۲۹ شهرستان استان فارس هم فعال و به جد کار نظارت بر سلامت باشگاه ها رادنبال می کنند.

وی همچنین از عزم جدی این هیات به تعامل سازنده با دیگر هیات های ورزشی، نهادها، سازمان ها در حوزه ورزش و سلامت اشاره کرد و گفت: با رویکرد سازنده ای که در سطح مدیریت ورزش استان وجود دارد و با تعاملات گسترده و اجرای برنامه های کارآمد و سازنده می توانیم شاهد شکوفایی بیشتری در حوزه ورزش استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.