شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

دکتر ثابتی و تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی تهران؛

حدود ۳ هزار بازرسی از اماکن ورزشی، برگزاری ۸ دوره آموزشی و....

دکتر ثابتی

پوشش پزشکی ورزشی مسابقات آینده سازان و کارکنان دولت، بازرسی روند انجام بیمه ورزشی در باشگاه ها و نحوه عملکرد کمیته خدمات درمانی حوزه ها و شهرستان ها و برگزاری ۸ دوره آموزشی از اهم عملکرد ۶ ماهه اول سال ۹۶ هیأت پزشکی ورزشی استان تهران بوده است.

  به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان تهران ،دکتر خشایار ثابتی رئیس این هیأت گفت: مسابقات المپیاد آینده سازان در تمامی رشته های ورزشی در حوزه ها و شهرستان های استان تهران و مسابقات کارکنان دولت در هفته دولت که شامل رشته های مختلف (شنا، ووشو، جودو، فوتسال، ورزشهای همگانی، والیبال، تنیس روی میز و ...) بود، توسط کمیته مسابقات هیأت پزشکی ورزشی استان تهران تحت پوشش پزشکی قرار گرفت.

وی از بازرسی روند  ساماندهی ورزشکاران( بیمه ورزشی) در باشگاه ها به عنوان یکی از فعالیت های جدی کمیته بازرسی یاد کرد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال، در کنار تهیه بانک جامع ماساژ ورزشی و ویرایش لیست های اماکن ورزشی استان تهران، تعداد کل ۲۹۶۶ بازرسی انجام شده و ۹۵ اخطار در مورد مکمل های ورزشی و سایر نارسایی ها به اماکن ورزشی داده شده است. ضمن آنکه، عملکرد این کمیته، رسیدگی به شکایات مردمی گزارش شده در سامانه نظارت بر سلامت اماکن ورزشی و ارسال نتیجه گزارش به فدراسیون پزشکی ورزشی را هم شامل شده است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان تهران از  بازرسی ۱۷ حوزه و شهرستان از قبیل پاکدشت، پیشوا، کهریزک، باقرشهر، ملارد، اسلامشهر، چهاردانگه، قدس، شمیران، ورامین، قرچک، شهریار، شمال شرق، شهرستان ری، شمالغرب، جنوبغرب و جنوب شرق توسط کمیته خدمات درمانی خبر داد که نحوه عملکرد کمیته خدمات درمانی آنها، بررسی اسامی ثبت شده در سامانه و بروز رسانی اطلاعات در بانک جامع اطلاعات فدراسیون پزشکی ورزشی، را مورد توجه قرار داده است.

دکتر ثابتی به برگزاری ۸ دوره آموزشی از سوی کمیته آموزش اشاره کرد و گفت: همکاری با سازمان ها از قبیل دانشگاه الزهرا(س) و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران جهت برگزاری دوره آموزشی و ارتقاء سطح علمی ورزشکاران و مدیران باشگاه ها در زمینه پزشکی ورزشی، از فعالیت های مهم این کمیته بوده است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.