چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

آغاز کنگره بین المللی تغذیه ورزشی در اصفهان همزمان با هفته تربیت بدنی

دکتر نوروزی: برگزاری چنین کنگره هایی حرکت در مسیر علم روز دنیاست

کنگره بین المللی تغذیه ورزشی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی تغذیه ورزشی در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی و تلاش صورت گرفته و همچنین حضور اساتید مطرح خارجی و ایرانی ، این کنگره می تواند خروجی ارزشمند علمی و کاربردی برای ورزش کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی با تقدیر از تلاش  های صورت گرفته از جانب هیات پزشکی ورزشی  و اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، تقارن آغاز این رویداد علمی را با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش به فال نیک گرفت و افزود: خوشحالیم در روزی که نشاط آغاز هفته تربیت بدنی نقاط مختلف کشور را در برگرفته است، مجموعه پزشکی ورزشی به عنوان طلایه دار علمی سازی ورزش کشور با بهره گیری از ظرفیت های آکادمیک داخلی و بین المللی توانست چنین کنگره باشکوهی را برگزار کند تا سهم خود را در رشد و اعتلای ورزش کشور ایفا کند.

وی با اشاره به نقشی که تغذیه ورزشی در موفقیت های امروز ورزشکاران بعد قهرمانی و حرفه ای ورزش دارد، تصریح کرد: امروز تغذیه ورزشی یکی از مهمترین محورهای موفقیت های ورزشی در دنیا محسوب می شودو برگزاری چنین کنگره های  به واقع حرکت در مسیر علم روز دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: در دیدگاه سنتی پزشک و روانشناس و متخصص تغذیه کنار تیم حضور نداشته و مربی به تنهایی تمام این مسئولیت‌ها را می پذیرد اما اکنون هریک ازاین گرایش‌ها از مهمترین عوامل پیروزی است.
دکتر نوروزی ادامه داد: آمادگی جسمانی، تکنیک،تاکتیک و عوامل روحی روانی از مهمترین شاخص های موفقیت ورزشکاران و تیم های ورزشی است اما همه این عوامل در صورت تغذیه نامناسب در کسب نتیجه موثر نخواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت شناخت انواع مکمل ها، اظهارکرد: رشته های مختلف ورزشی از جمله توپی، سرعتی و استقامتی مکمل های ویژه خود را می طلبد و ورزشکاران باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند.

 پیش از سخنرانی دکتر نوروزی، دکتر سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، دکتر احمد باقری مقدم رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان و دکتر رضا غیاثوند دبیر علمی کنگره طی سخنان کوتاهی به بیان اهداف مختلف، جزئیات روند برگزاری و خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی شرکت کننده در این کنگره پرداختند.

این کنگره تا روز جمعه ۲۸  مهرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه دارد و طی آن بیش از ۱۲۰۰ شرکت کننده از ۱۵ کارگاه و چندین پنل تخصصی بهره مند می شوند.

گزارش تصویری و اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.