دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

با تدریس دکتر دادگستر برگزار شد؛

دوره دانش افزایی مبارزه با دوپینگ ویژه لیگ نقش جهان تکواندو

الهام دادگستر

نخستین دوره دانش افزایی مبارزه با داروهای ممنوعه پیش از آغاز مسابقات لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان مردان با حضور کادرفنی و سرپرستان تیم های حاضر در این دوره از لیگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در ادامه فعالیت های آموزشی نادو ، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون تکواندو در راستای مبارزه با دوپینگ و به منظور افزایش آگاهی مربیان، ورزشکاران و مدیران باشگاه‌ها در مورد داروهایی ممنوعه دوره های دانش افزایی و مبارزه با این پدیده مهم و آسیب زا در ورزش برگزار می شود.
بر همین اساس نخستین دوره این کلاس‌ها پیش از آغاز بیست و سومین دوره مسابقات لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان مردان «جام نقش جهان» "یادواره 500 شهید تکواندو کشور" با حضور دکتر الهام دادگستر از مدرسین فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئول کمیته آموزش و پیشگیری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران ( نادو) در سالن فدراسیون تکواندو برگزار شد.
دکتر دادگستر در خصوص آشنایی با لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، روش های مبارزه با دوپینگ، روند نمونه گیری دوپینگ و آشنایی با مراحل معافیت مصرف درمان و عوارض مواد و روش های ممنوعه به صورت گسترده برای کادر فنی و ورزشکاران حاضر در این جلسه سخن گفت.
در این دوره محمد کرمی رییس سازمان لیگ، غلامرضا عمرانی مدیراجرایی لیگ نقش جهان و 180 نفر تکواندوکار به همراه کادر فنی حضور داشتند که با آخرین قوانین روز دنیا در بحث دوپینگ و مبارزه با آن آشنا شدند و در پایان نیز گواهی شرکت در این کلاس را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.