شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

دکترحسین جمالیزاده:

ورزشکاران کارت عضویت کمیته خدمات درمانی را جدی بگیرند

مجمع سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمان درحاشیه برگزاری مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان که با حضور رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور برگزار شد گفت: ورزشکاران کارت عضویت کمیته درمان (بیمه ورزشی) را جدی بگیرند.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  وی با اشاره به آسیب هایی که ورزشکاران می بینند بیان کرد : آسیب هایی که ورزشکاران می‌بینند در خصوص بافت نرم از جمله عضله،   رباط و تاندون است و  بیشترین هزینه درمان به ترتیب مربوط به رشته فوتبال،   والیبال،   رزمی و کشتی است که ورزشکاران در این حوزه‌ها بیشترین آسیب را می بینند.

وی تاکید کرد :  ورزشکاران کارت عضویت کمیته خدمات درمانی(بیمه ورزشی)   را جدی بگیرند چراکه  این نشان دهنده فعالیت ورزشی استان است و هم اینکه در صورت آسیب دیدگی، بالاترین سطح خدمات را می توانند دریافت کنند.

 دکتر جمالی زاده گفت : کارت عضویت برای ۳۶۵ روز و برای تمام رشته های ورزشی در سراسر کشور اعتبار دارد. رییس هیأت پزشکی ورزشی استان در ادامه افزود : هیأت پزشکی ورزشی در زمینه آموزش آمادگی کامل را جهت برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برای مربیان ورزشکاران و افراد جامعه ورزشی دارد.

وی افزود : کمیته هایی که در هیئت پزشکی ورزشی فعال هستند شامل کمیته تغذیه جهت ارائه خدمات مشاوره تغذیه برای ورزشکاران عادی و قهرمانان ملی پوش، کمیته درمان ارائه خدمات معاینات قبل از مسابقه و معاینات ورزشکاران آسیب دیده و در صورت نیاز به ویزیت تخصصی با تعدادی از متخصصین ارتوپد،  قلب، گوش،  حلق و بینی، داخلی و دندانپزشکی قرارداد همکاری دارد  و ورزشکاران با معرفی نامه هیأت پزشکی می توانند ویزیت شود.

وی تصریح کرد : کمیته توانبخشی و مرکز مجهز فیزیوتراپی  این هیأت نیز آمادگی ارائه خدمات توانبخشی به ورزشکاران استان را دارد.

وی در  پایان از دکتر امیری خراسانی،   مدیرکل ورزش و جوانان استان و  معاونت محترم فنی و ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان به دلیل همکاری صمیمانه ای  که با هیأت پزشکی ورزشی دارند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.