شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

ورزشکاران سلامتی را فدای قهرمانی نکنند

75jpg

دکترغلامرضا نوروزی در سفر به کرمان گفت: ورزشکاران به جای استفاده از مکمل ها از تغذیه مناسب ، درست و اصولی استفاده کنند تا سلامتی آنها به خطر نیفتد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  دکتر غلامرضا نوروزی در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان و در گفت و گویی با سایت این هیأت، ضمن تشکر و قدردانی از  مدیر کل ورزش و جوانان استان به عنوان یک مدیر جوان و موفق و رییس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمان به خاطر اقدامات خوب در این حوزه گفت: پزشکی ورزشی رشته و علم نوپایی هست که خیلی زود توانست خود را با جامعه ورزشی وفق دهد و به سرعت هم در حال رشد است و  فدراسیون پزشکی ورزشی پشتیبان ورزش قهرمانی است و سلامت همگانی را مدنظر دارد و به همین خاطر شکل گرفته است.

دکتر نوروزی در خصوص مبارزه با دوپینگ، بحث آموزش را یکی از ارکان اساسی دانست و تاکید کرد: این آموزش ازخانواده ها و مدارس باید آغاز شود تا جامعه ای عاری از دوپینگ داشته باشیم.

وی تاکید کرد:  چنانچه ورزشکاران نیاز به مصرف دارو و مکمل دارند باید حتما تحت نظر متخصص پزشکی ورزشی و تحت نظارت پزشک خود باشند و از استفاده خودسرانه و تجویز غیر متخصصان  برخی از افراد جدا پرهیز کنند.

نوروزی افزود : تلاش فدراسیون این است استان ها در زمینه پزشکی ورزشی  هرچه بیشتر توانمند شوند  تا خدمات پزشکی را در حوزه شهرستان ها هم ارائه دهند  تا نیازی نباشد که افراد و ورزشکاران شهرستانی برای انجام خدمات پزشکی به مرکز استان و یا  استان های همجوار خودشان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: استان کرمان هیئت پزشکی ورزشی توانمندی دارد و توانسته خدمات خوبی را در سطح استان و شهرستان ها انجام دهد.

وی به مواردی همچون  نظم و انضباط اداری، توجه جدی به ورزشکاران،   نظارت و بازرسی بر باشگاه‌ها،   اطلاع رسانی و آگاهی و آموزش به مردم و جامعه ورزشی در خصوص عوارض داروها و مکمل‌های غیرمجاز و داروهای استروئیدی هم اشاره و بر انجام آنها تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.