چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

گردهمایی روسای کمیته های پزشکی فدراسیون ها و فدراسیون پزشکی ورزشی

داورزنی: از احداث کلینیک پزشکی ورزشی و مرکز معاینات ورزشکاران حمایت می کنیم

محمدرضا داورزنی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، فعالیت جدی کمیته های پزشکی در فدراسیون ها را به منظور حفظ سرمایه های انسانی در ابعاد قهرمانی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی در گردهمایی روسای کمیته های پزشکی فدراسیون ها با فدراسیون پزشکی ورزشی که عصر امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، موضوع پزشکی را در عرصه کشور یکی از موضوعات مغفول مانده در عرصه ورزش کشور دانست و فدراسیون ها را به فعالیت جدی و مستمر در کمیته پزشکی ملزم دانست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مباحث پزشکی در شاخه های تغذیه، روانشناسی، آسیب ها و درمان ها و... از اهمیت خاصی برخوردار است، فعالیت جدی کمیته های پزشکی در فدراسیون ها را خواستار شد و اظهار داشت : ورزشکاران و قهرمانان سرمایه ملی کشور هستند که برای آنها سرمایه گذاری می شود، بنابراین آنچه اهمیت دارد، فعالیت مستمر پزشکی در ️هر فدراسیون است تا ورزشکار از دوران استعدادیابی تا قهرمانی و سپری کردن دوران قهرمانی تحت نظر و هدایت قرار گیرد.
داورزنی گفت : بی توجهی به موضوعات مختلف پزشکی در ورزشکاران موجب آسیب های جبران ناپذیری می شود بطوریکه باعث خواهد شد، دوران قهرمانی یک ورزشکار کوتاه شود یا سلامتی آنها هم تحت تاثیر قرار گیرد به همین دلیل فعالیت کمیته های پزشکی در فدراسیون ها یک فرآیند مستمر و جدی است و نه مقطعی و فدراسیونها باید شرایط را برای فعالیت جدی این کمیته ها فراهم آورند.
وی بی توجهی به درمان ورزشکاران در موقع ضرورت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مصادیق زیادی در ورزش کشور وجود دارد که بی توجهی به درمان قهرمانان باعث شده دوران قهرمانی کوتاه شود.
داورزنی با تقدیر از فدراسیون پزشکی ورزشی بدلیل برگزاری این نشست توجه جدی فدراسیون ها به فعالیت کمیته پزشکی فدراسیون ها را خواستار شد و تاکید کرد: بایستی قهرمانان ما مانیتور شوند بطوریکه از همان دوران استعدادیابی تمام وضعیت پزشکی آنها مورد بررسی قرار گیرد و همه اقدامات لازم برای ارتقای سطح سلامتی انجام شود تا بتوانیم از توانمندی های قهرمانان خود به عنوان سرمایه های نظام به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
داورزنی ابراز امیدواری کرد با بازخورد مثبت این نشست حفظ سرمایه های انسانی در حوزه قهرمانی محقق می شود.
معاون تو سعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از احداث کلینیک پزشکی ورزشی و مرکز معاینات ورزشکاران و قهرمانان نیز حمایت کرد و اظهار داشت : در صددیم که مراکزی در خور شان ورزش ایران راه اندازی شود چرا که قابلیت آن وجود دارد و می توانیم از آن برای اعتلای ورزش کشور بهره ببریم.
در این نشست دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی هدف از این نشست را هماهنگی و همسان سازی فعالیت های مرتبط با پزشکی ورزشی دانست و هماهنگی کمیته های پزشکی با این فدراسیون را با هدف ارایه خدمات مطلوب به جامعه ورزش مهم تلقی کرد.
دکتر نوروزی راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی و مرکز معاینات حرفه ای برای قهرمانان و ملی پوشان را از جمله اهداف فدراسیون پزشکی ورزش عنوان کرد و اظهار داشت برای تحقق این مهم هماهنگی های خوبی با وزارت ورزش و حوانان صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.