چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی قم:

بعد قهرمانی و همگانی ورزش را به طور همزمان حمایت می کنیم

مجمع قم

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در قم گفت: فدراسیون ما مدال‌آور نیست اما با توجه به مسئولیت‌های محوله و تلاش‌های انجام شده پشتیبان همه فدراسیون‌ها و ورزش قهرمانی و همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از خبرگزاری فارس از قم، دکتر غلامرضا نوروزی که روز چهارشنبه برای حضور در مجمع سالیانه هیأت‌ پزشکی ورزشی قم به این استان سفر کرده بود در جمع اعضای مجمع افزود: به اذعان مسوولان در رویدادهای مختلف به ویژه بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و فدراسیون و هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌های سراسر کشور نقش موثری در موفقیت‌های کسب شده ورزشکاران رشته‌های مختلف داشته‌اند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: در بخش آموزش، پیشگیری و درمان در تمام استان‌ها پیشرفت خوبی را شاهد هستیم، ضمن اینکه سلامت همگانی کشور هم برای ما مهم است و در این راستا باید اهمیت ورزش را برای عموم افراد جامعه مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: علت اصلی بسیاری از بیماری‌ها کم‌تحرکی و برنامه غذایی نامناسب است، دیابت و فشار خوب را که حتی منجر به مرگ می‌شود در مشکل چاقی شاهد هستیم، به دلیل اینکه مردم کم تحرک شده‌اند و ما باید این مسائل را نیز به مردم یادآوری و آنها را آگاه کنیم.

دکتر نوروزی افزود: از همه مهمتر این است که پشتیبان ورزش قهرمانی هستیم، در گذشته هر گونه مصدومیت منجر به حذف یک ورزشکار از دنیای قهرمانی می‌شد اما امروز با پیگیری‌های فدراسیون که حتی منجر به مرگ می‌شود، ورزشکاران مصدوم ما خیلی زود به میادین برمی‌گردند و با قدرت به ورزش قهرمانی ادامه داده و افتخار آفرینی می‌کنند.

نظارت بر باشگاه ها دقیق تر می شود

 در این مجمع مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از بازرسی و هیأت‌ پزشکی ورزشی قم خواستار نظارت ویژه و دقیق بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی قم شد.

حسن عابدی کل اظهار کرد: از نظر این اداره کل هیأت‌ پزشکی ورزشی در برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها و برنامه‌های متنوع آموزشی برای آگاه‌سازی و افزایش دانش مدیران، مربیان، ورزشکاران و دیگر نیروی انسانی فعال در ورزش از علم و دانش روز این عرصه مهم اجتماعی هیاتی موفق است.

وی بازرسی از باشگاه‌های ورزشی را یکی از مهمترین ماموریت‌های این هیأت‌ ورزشی عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش باشگاه‌ها و رشد میزان علاقمندی مردم به فعالیت در باشگاه‌های ورزشی، یقینا یکی از مهمترین ماموریت‌های این هیأت‌ باید نظارت دقیق بر عملکرد باشگاه‌ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: نظارت و بازرسی از فعالیت باشگاه‌های ورزشی باید در همکاری نزدیک بازرسی این اداره کل و هیأت‌ پزشکی ورزشی انجام شود تا سلامت ورزش تضمین شده و شاهد امنیت خاطر در تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی باشیم.

وی یاد آور شد: حتما نظارت دقیق هیأت‌ پزشکی ورزشی بر برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان در دستور کار قرار بگیرد تا هیات‌ها پوشش پزشکی رقابت‌ها را خارج از محدوده این هیأت‌ انجام ندهند و بدین‌ترتیب کمتر شاهد آسیب‌دیدگی ورزشکاران در میادین ورزشی باشیم.

 افزایش 13 درصدی ورزشکاران سازمان یافته قم

رئیس هیأت‌ پزشکی ورزشی استان قم در مجمع سالیانه این هیأت‌ ورزشی از افزایش 13 درصدی آمار جمعیت ورزشکاران سازمان یافته در قم خبر داد.

دکتر محمد گل فشان در این مجمع به ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت‌های این هیأت‌ در یک سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: از آخرین مجمع سالیانه هیأت‌ پزشکی ورزشی استان قم تا این مجمع تجلیل از 30 باشگاه برتر، برگزاری همایش بزرگ سلامت سالمندان با حضور 250 شرکت کننده، برگزاری همایش دیابت و اجرای طرح یک‌ساله کارت بیمه کمیته خدمات درمانی توسط این هیأت‌ ورزشی انجام شد.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش 13 درصدی آمار بیمه در سال 1395 نسبت به سال 1394 بوده‌ایم، افزود: پرداخت هزینه درمان ورزشکاران مصدوم کمتر از دو میلیون در 48 ساعت توسط این هیأت‌ ورزشی انجام می‌شود، ضمن اینکه در این یک سال شاهد برگزاری همایش روانشناسی ورزشی نیز بودیم.

رئیس هیأت‌ پزشکی ورزشی استان قم بیان کرد: تعامل و همکاری با آموزش و پرورش برای پوشش پزشکی رقابت‌های دانش‌آموزی، تجهیز باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی قم به جعبه کمک‌های اولیه، افتتاح مرکز تغذیه، برگزاری همایش تغذیه و کنترل وزن و نظارت ویژه بر باشگاه‌ها برای جلوگیری از فعالیت غیر مجاز ماساژ ورزشی نیز انجام پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران به صورت نیم‌بها از مرکز تغذیه هیأت‌ پزشکی ورزشی قم بهره می‌برند، ضمن اینکه در تمامی میزبانی‌های ورزش قم از رویدادهای کشوری پوشش پزشکی انجام پذیرفته و یک سال اخیر شاهد افزایش 10 درصدی جمعیت ورزشکاران سازمان یافته بخش بانوان قم نیز بوده‌ایم.

دکترگل فشان افزود: جلساتی با امور بانوان استانداری قم نیز برگزار کرده‌ایم و پیرو آن همایش بزرگ تغذیه و کنترل وزن، پوشش ورزشی مسابقات کارکنان دولت، اهدا جعبه کمک‌های اولیه به باشگاه‌های برتر در بخش بانوان و ترجمه مقالات پزشکی و ارائه آن بر روی سایت این هیأت‌ نیز انجام پذیرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.