یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس تاکید کرد؛

موفقیت و سلامت جامعه با سرمایه گذاری در ورزش کودکان

کمیته بانوان استان فارس

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان فارس موفقیت و سلامت جامعه را ارمغان سرمایه گذاری در ورزش کودکان عنوان کرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر زهرا تمدن در حاشیه کارگاه آموزشی رشد جسمی و یادگیری ویژه مربیان دختران زیر ۱۴ سال با بیان اینکه کشورهایی که در ورزش حرفه ای موفق می باشند، در ورزش کودکان سرمایه گذاری کرده اند، گفت: فرهنگ سازی ورزشی باید از دوران کودکی شروع و در مقاطع بعدی یعنی ابتدایی و متوسطه گسترش یابد.

مسئول کمیته بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به اینکه کودکان ذاتا به بازی و تحرک علاقه نشان می دهند و این حرکات موزون لازمه رشد و نمو بدنشان می باشد، تاکید کرد: حرکات ورزشی که به کودکان داده می شود باید طوری باشد که فکر، ذهن و روح آنان صیقل دهد و نهایتا تاثیر به جای آن را در کودکان خواهیم دید و نهایتا عادات خوب مثل نظم و تربیت و قانونمندی – عدالت – جوانمردی – همکاری – حس ابتکار و خلاقیت را می توان در آن ها پرورش داد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این کارگاه، تصریح کرد: آشنایی مربیان با مراحل رشد جسمی کودکان و چگونگی برخورد مناسب و سازنده با نیازها و خصوصیات روحی و روانی آنان می تواند سلامت جسمی و روانی کودکان را در مراحل بعدی زندگیشان تامین کند.

کارگاه ویژه مربیان دختران زیر ۱۴ سال با استقبال مربیان این حوزه و باحضور مسئولین هیات پزشکی ورزشی استان فارس در سالن اجتماعات هیات برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.