سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

دکتر اسکوئی خبر داد؛

بهره مندی بیش از 300 ورزشکار آسیب دیده قزوینی از خدمات پزشکی ورزشی

دکتر اسکوئی

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین با اشاره به افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته در 9 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، به تشریح فعالیتهای صورت گرفته در سه ماهه سوم پرداخت.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سعید اسکوئی در تشریح عملکرد سه ماهه سوم سال گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته تا پایان آذر ماه 58 هزار و 638نفر (31 هزار و 50 آقا و 27 هزار و 588 خانم) بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 900 نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت 306 ورزشکار آسیب دیده از خدمات پرداخت غرامت مصدومیت برخوردار  شده اند، افزود 26 مصدوم ورزشی جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون معرفی شده و 203 مصدوم نیز از خدمات رایگان فیزیوتراپی بهره برده اند.

در بخش آموزش نیز دوره آموزشی مدرسه کمر درد و دومین دوره ماساژ ورزشی در سه ماهه سوم سال برگزار  شد.

وی افزود: معرفی سرناظر جدید هیأت و  برگزاری جلسه هماهنگی ایشان با ناظرین قزوین و اعزام نامبرده به فدراسیون جهت تعامل و آشنایی با بیشتر با وظایف این ستاد و همچنین 339 مورد بازرسی از اماکن ورزشی استان که 83 مورد آن در شهرستانهای تابعه صورت گرفته از فعالیتهای کمیته نظارت در سه ماهه سوم سال  است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین ادامه داد:کمیته تغذیه هیأت علاوه بر تهیه بروشور اصول تغذیه ورزشکاران و برگزاری کلاس آموزشی تغذیه ورزشی برای هیأت کونگ فو استان،  تا پایان آذر ماه 64 مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران در رشته های دومیدانی، یوگا، بدنسازی، زومبا، آمادگی جسمانی، اتومبیلرانی، فوتسال، والیبال، بسکتبال، تکواندو، هاپکیدو و ژیمناستیک ارائه کرده است که 33 نفر آنان خانم و 31 نفر نیز آقا بوده اند.

دکتر اسکوئی در ادامه ضمن اشاره به برخورداری 14 قهرمان ورزشی از خدمات روانشناسی ورزشی هیأت  تا پایان آذر ماه، از انعقاد تفاهم نامه با مرکز علمی کاربردی ورزش و جوانان جهت همکاری در اجرای درس کارورزی و کاربینی دانشجویان رشته پزشکیار ورزشی این مرکز خبر داد.

وی درباره عملکرد کمیته پوشش پزشکی مسابقات گفت: تا پایان آذر ماه 1308ساعت مسابقات ورزشی در رشته های ورزشی گوناگون تحت پوشش این کمیته قرار گرفته اند که 582 ساعت آن در بخش بانوان و 726ساعت نیز در بخش آقایان بوده است.

 دکتر اسکوئی به برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت در 8 آذر ماه و همچنین بازدیدهای صورت گرفته از شهرستانهای البرز، تاکستان و شهرهای محمود آباد و اقبالیه توسط دبیر و مسئول کمیته خدمات درمانی هیأت جهت ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر با آنها در سه ماهه سوم سال اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.