دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

دکتر جمالیزاده در تشریح عملکرد ۳ماهه سوم سال جاری؛

پوشش پزشکی ۷۶۵ساعت مسابقات ورزشی

حسین جمالیزاده

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان،عملکرد کمیته های مختلف این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکترحسین جمالیزاده با اشاره به اینکه آمار ورزشکاران سازمان یافته استان از ابتدای سال تاکنون به ۷۰هزارنفر رسیده است، گفت:

در ۳ ماهه سوم سال جاری ۲۰هزار و ۶۷۴نفر کارت عضویت کمیته خدمات درمانی درفت نموده اند که با توجه به شروع سال تحصیلی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس، ورزش دانش آموزی دارای بیشترین آمار در بین دیگر هیأت های ورزشی استان از ابتدای مهرماه تاکنون می باشد.

 وی همچنین رسیدگی به ۸۹ فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان و پرداخت ۴۵۰ میلیون ریال هزینه درمان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی در سه ماهه سوم سال جاری برشمرد که در مجموع از ابتدای سال تا کنون، هزینه درمانی پرداخت شده به ورزشکاران بالغ بر۱میلیارد ریال می باشد.

وی افزود: کمیته مسابقات این هیأت نیز در این مدت  بیش از ۷۶۵ ساعت مسابقات مختلف ورزشی را پوشش پزشکی داده است که ۴۴۰ ساعت پوشش مسابقات در بخش آقایان و ۳۲۵ ساعت مسابقات بانوان را شامل می شود.

دکتر جمالیزاده همکاری کمیته مسابقات این هیأت با آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ شهرستان کرمان را در پوشش پزشکی مسابقات مدارس را ازجمله اقدامات مهم صورت گرفته فصل پاییز دانست.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در کمیته درمان پرداخت و صدور بیش از ۱۶۰ کارت سلامت، انجام معاینات نزدیک به ۱۰۰ ورزشکار آسیب دیده را از جمله این اقدامات بیان کرد.

دکتر جمالیزاده عملکرد این هیأت دربخش آموزش را برگزاری ۴ دوره آموزشی درشهرستان های کوهبنان، بافت و همچنین همکاری در برگزاری دوره های آموزشی مدرسه عالی ورزش اعلام کرد.

ارائه ۲۰۰جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ورزشکاران توسط کلینیک فیزیوتراپی هیأت،   اقدام جهت تمدید پروانه کلینیک،   ارائه نزدیک به ۱۰۰جلسه مشاوره های تغذیه ای،   همکاری با کمیته آموزش در برگزاری دوره های آموزشی، اقدامات صورت گرفته در کمیته های توانبخشی و تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان بوده است.

وی بارزسی ثانویه و ادواری از باشگاه های استان و صدور اخطار ۲۱ روزه برای باشگاه های متخلف را نیز از فعالیت های انجام شده در ستادنظارت برسلامت باشگاه ها اعلام کرد.

در پایان دکتر حسین جمالیزاده برگزاری مجمع عمومی سالیانه هیأت باحضور دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، برگزاری دومین نشست هیأت رئیسه، برگزاری نشست روسای هیأت های پزشکی ورزشی شهرستان های استان و همچنین برگزاری نشست کمیته های مختلف هیأت را از اهم اقدامات صورت گرفته در سه ماهه سوم سال جاری برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.