دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

انتشار گسترده لیست داروهای ممنوعه ۲۰۱۸

دکتر نوروزی: اولویت ما در مبارزه با دوپینگ آموزش و اطلاع رسانی است

غلامرضا نوروزی

همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مباره با دوپینگ(نادو) ، ترجمه تازه ترین لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی ، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل نادو با اعلام این خبر، افزود: مانند سنوات گذشته همزمان با آغاز سال نو میلادی، لیست به روز شده داروهای ممنوعه وادا را منتشر کردیم تا تمامی ورزشکاران، مربیان و دست اندرکاران ورزشاطلاعات لازم را در خصوص مواد نیروزا داشته باشند و خدای ناکرده ورزشکاری  به پدیده شوم دوپینگ و پیامدهای بعدی آن گرفتار نشود.

دکتر نوروزی با بیان اینکه در بحث مبارزه با دوپینگ اولویت بر آموزش و اطلاع رسانی است، گفت: در این راستا از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی(www.ifsm.ir)، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(www.iranado.ir)، کانال تلگرام فدراسیون پزشکی ورزشی(https://t.me/iranSportsMedivine)، صفحه رسمی فدراسیون در اینستاگرام(ifsm.ir_) و همچنین به صورت چاپی این لیست و دیگر اطلاعات لازم در اختیار عموم قرار گرفت و علاوه بر آن از طریق رسانه ها دیداری، شنیداری، نوشتاری و خبرگزاری ها نیز اطلاع رسانی لازم را انجام می دهیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: امسال ازجمله بخش های این بسته آموزش گسترده، انتشار پوستری تحت عنوان ۱۰ گانه دوپینگ و همچنین لیستی متشکل از داروهای ممنوعه و مجاز برای ورزشکاران است که بسیار کاربردی بوده و ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش با مطالعه این پوستر و کارت جیبی، اطلاعات لازم را به دست می آورند.

دکتر نوروزی یادآور شد:متخصصان فدراسیون پزشکی ورزشی و و نادو همواره این آمادگی را دارند که علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای بخش های مختلف ورزش کشور، به صورت حضوری و تلفنی مشاوره تخصصی به تمامی ورزشکاران و قهرمانان عزیز ارائه کنند.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.