دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

حصول موفقیت پیامد قطعی یک دوره مداخله روانشناختی

مشاوره روانشناختی فارس

رئیس کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان فارس نتایج سودمند یک مداخله ی روان شناختی در تیم فوتسال بانوان لیگ برتر را پیروزی شیرین اخیر این تیم دانست.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر مجید چهارده چریک، گفت:نتایج سودمند یک فرایند چهار روزه از مداخله ای روان شناختی شامل مشاوره تیمی کوتاه مدت، جلسات تخصصی تا پیگیری عملکرد تیم را حاصل موفقیت تیم پویندگان صنعت صنعت فجر در یک رقابت رسمی عنوان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: پس از تقاضای همکاری از طرف سرپرست تیم، در اولین فرصت جلسه ای با حضور بازیکنان تیم در سالن اجتماعات هیات پزشکی ورزشی فارس برگزار گردید و به ارائه مشاوره به این ورزشکاران پرداختیم.

وی با بیان اینکه پس از شنیدن صحبت ها ، مشکلات و برخی مسائل مطرح شده از طرف اعضای تیم و سرپرست، افزود: به عنوان مشاور به اهم مسائل و روش های ممکن پرداخته و با توجه به اعتماد ایجاد شده و صحت تشخیص و پیشنهاد ارائه شده با تقاضای اعضای تیم مبنی بر مشاهده تمرینات از نزدیک، بر تمرین آن ها حضور پیدا کرده و به مشاهده آن پرداختم.

مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی فارس، افزود: پس از مشاهده عینی و بررسی تمرینات و روحیه بازیکنان تیم ، عوامل موثر در کاهش عملکرد بازیکنان و تیم شناسایی شد و پیشنهادات لازم جهت بهبود شرایط به مسئولین مربوطه انتقال یافت.

دکتر چهارده چریک در ادامه اظهار داشت: با برگزاری جلسه ای در شب قبل از مسابقه برای ایجاد آرامش ،تمرکز و تاکید بر رفتار حرفه ای ، ورزشکاران از یک شرایط بسیار خوب از لحاظ آرامش روانی، امید و تمرکز و اراده لازم و مورد نیاز برای یک مسابقه برخوردارشدند و نتیجه آن یک برد شیرین مقابل تیم مقابل را در روز جمعه رقم زدند.

لازم به ذکر است که تیم فوتسال بانوان پویندگان صنعت فجر با برد شیرین ۵ بر ۲ در روز جمعه هشتم دی ماه توانستند در مقابل تیم سیرجان بازی خوبی را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.