یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

مسئول کمیته بازرسی هیات پزشکی ورزشی اصفهان:

مراکز ماساژ و حرکات اصلاحی بازرسی ویژه می‌شوند

مهدی محمدی

سرپرست دبیری هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش مراکز ماساژ و حساسیتی که بر روی این مراکز وجود دارد، مراکز ماساژ و حرکات اصلاحی به صورت ویژه بازرسی می‌شوند تا میزان تخلفات و شکایات از این مراکز کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیل پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایسنا، دکتر مهدی محمدی گفت: بازرسی‌هایی که از مراکز و اماکن ورزشی صورت می‌گیرد در 3 مرحله اولیه، ثانویه و ادواری است که در ابتدای سال بازرسی‌های اولیه از تمام مراکزی که در سامانه اداره کل ورزش و جوانان استان ثبت شده‌اند و یا باشگاه هایی که درخواست مجوز داده‌اند انجام شده است. بر اساس آماری که داشتیم بیش از 450 باشگاه در شهر اصفهان بازرسی شده‌اند، که از این تعداد به بیش از 20 باشگاه بدلیل رعایت نکردن موازین قانونی توبیخ کتبی داده شد.

وی افزود: در بازرسی ثانویه باشگاه هایی که تذکر کتبی به آنها داده شده است مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت ادامه نواقص برخورد جدی‌تری با آنها خواهد شد. هیات پزشکی ورزشی با توجه به ارتباطی دو سویه‌ای که با بحث سلامت و ورزش شهروندان و ورزشکاران دارد به هیچ عنوان هیچ گونه کوتاهی باشگاه ها در خصوص غیر استاندارد بودن وسایل و فضای مورد استفاده ورزشکاران نادیده نمی‌گیرد و تلاش ما بر این است با همکاری باشگاه ها بهترین و امن‌ترین فضا برای فعالیت ورزشکاران فراهم شود.

سربازرس و مسئول کمیته بازرسی هیات پزشکی ورزشی استان همچنین از بازرسی ویژه از اماکن ماساژ و حرکات اصلاحی خبر داد و افزود: به دلیل تمرکزی که بر رفع نواقص موجود در باشگاه ها به ویژه سالن‌های ماساژ و حرکات اصلاحی داریم و هم چنین افزایش این مراکز بازرسی ویژه‌ای در مورد این سالن های خواهیم داشت تا میزان شکایات کاهش یابد.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت بیمه ورزشی ورزشکاران، شناسایی و برخورد با عاملان فروش و توزیع غیر قانونی برخی مکمل‌ها در باشگاه ها از موضوعاتی است که به شدت آن را کنترل خواهیم کرد و از وظایف مهم بازرسان هیئت است که در بررسی‌های خود آن را مدنظر قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.