پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی:

تست سلامت به کاهش دوپینگ در کشتی انجامید

دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ برای کشتی گیران

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اجرای برنامه تست سلامت در کشتی، به کاهش محسوس استفاده از مواد نیروزا در میان کشتی گیران انجامید و آمار استفاده از این مواد را در کشتی به حداقل رساند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،دکتر تورج ملک محمدی افزود: نخستین دوره کلاس مبارزه با دوپینگ، با دستور رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در شرایط خوبی برگزار شد. این کلاس در رشته های دیگر مثل تکواندو هم انجام شده است و کوشیدیم تا از فرصت حضور کشتی گیران استان های مختلف در تهران استفاده کنیم و به همین علت، پیش از آغاز مسابقات عمومی، نخستین دوره کلاس بزرگ آموزش مبارزه با دوپینگ را برای کشتی گیران جوان برگزار کردیم که آینده سازان این رشته هستند.


وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کلاس، بازتاب بسیار خوبی داشت؛ به ویژه این که مربیان و سرپرستان تیم های حاضر، از آن ابراز رضایت بسیار زیادی کردند و امیدوارم این کلاس ها تداوم داشته باشد و با آموزش های لازم بتوانیم پیشگیری های لازم را در استفاده از مواد نیروزا داشته باشیم.


دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: با وجود مشکلات مالی بسیار، از وقتی که برنامه تست سلامت در کشتی اجرایی شد، شاهد کاهش محسوس استفاده از مواد نیروزا در میان کشتی گیران هستیم؛ این موضوعی است که اهالی کشتی از آن آگاه هستند و تایید می کنند.


دکتر ملک محمدی با اشاره به اهمیت ویژه آموزش در مبارزه با دوپینگ گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، مرحله دوم فعالیت ما در بحث مبارزه با دوپینگ است و با توجه به کنترل های آزمایشگاهی و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی این چنینی، امیدواریم بتوانیم آمار استفاده سهوی از مواد نیروزا را به حداقل برسانیم.


وی اظهار داشت: در خصوص استفاده از مواد نیروزا، در وضعیت قرمز قرار داشتیم و در آستانه محرومیت بودیم اما با توجه به اقدامات بسیار خوبی که در فدراسیون کشتی انجام شد، تعداد دوپینگی های حاضر در این رشته در سال 2017 بر اساس آمار و ارقام به حداقل رسید و بازتاب آن در اتحادیه جهانی کشتی هم منعکس شد و معتقدیم در شان ایران و ایرانی نیست که ورزشکار دوپینگی داشته باشد.


دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات بسیار خوب و تعامل های انجام شده میان فدراسیون کشتی، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، در بحث مبارزه با دوپینگ روند بسیار خوبی داریم و برای ریشه کنی این پدیده به اجرای کارهای بزرگ تر امیدوار هستیم و تلاش خواهیم کرد با اطلاع رسانی، همه ورزشکاران فهرست مواد ممنوع شده را داشته باشند تا ندانسته مرتکب این خطای بزرگ نشوند؛ چون بسیاری از ورزشکاران ندانسته از این مواد ممنوع شده استفاده می کنند و به یقین اگر اطلاعات آنان در خصوص استفاده از این مواد بیشتر شود می توان ضریب استفاده از این مواد را در میان ورزشکاران به حداقل رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.