شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

مسعود شریعتی:

توسعه ورزش بر پایه علم و دانش  ضروری و از سیاست ها و برنامه هایمان است.  

توسعه ورزش بر پایه علم و دانش  ضروری و از سیاست ها و برنامه هایمان است.  

مسعود شریعتی با حضور دوره تغذیه ورزشی در ورزش استقامتی و قدرتی گفت: توسعه ورزش بر پایه علم و دانش  ضروری و از سیاست ها و برنامه هایمان است.  

 به گزارش دفتر یزد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی مربیان ، داوران و ورزشکاران گفت:توسعه ورزش بر پایه علم و دانش ضروری و از سیاست ها و برنامه هایمان است.  

مسعود شریعتی که در دوره تغذیه ورزشی در ورزش استقامتی و قدرتی حضور یافته بود در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه ورزش به همراه گسترش فعالیت های آموزشی و ارتقاء سطح دانش مربیان و ورزشکاران اظهار داشت : هیأت پزشکی ورزشی با توجه به عملکرد مناسب در حوزه های درمانی و آموزشی و همچنین دارا بودن کلینیک های تخصصی وحضور نیروهای کارآزموده این امکان را برای عموم جامعه ورزش فراهم نموده که در کمترین زمان ممکن و به نحوی مطلوب به خدمات پزشکی ورزشی و آموزشی دست یابند که همانا یکی از اولویت های توسعه ورزش می باشد.

وی افزود: نقش مربیان در هدایت ورزشکاران بسیار مهم و پراهمیت می باشد و بر اساس پژوهش های انجام شده نقش آموزش و بالخص تغذیه در بهبود عملکرد و کارایی ورزشکاران ثابت شده و ما نیز بایستی در جدیدترین دستاوردهای علمی در راستای توسعه ورزش بهره مند شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اهمیت علمی شدن  ورزش را در افزایش راندمان قهرمانان مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تحقیق و تجربه ثابت کرده است که وقتی به علم تمرین، بدنسازی، تغذیه و استفاده صحیح از مکمل های  ورزشی توجه شده نتایج آن در عرصه قهرمانی به وضوح مشاهده شده است.

شریعتی تصریح کرد: علمی شدن ورزش و چگونگی تحقق آن مهمترین دغدغه ماست که خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوب و شایسته ای در بحث آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی برداشته شده به گونه ای که رتبه نخست کشور در بحث آموزش را به خود اختصاص داده ایم.

محمد حضوری مدرس این دوره یکروزه در خصوص تفاوتهای فیزیولوژیک رشته های استقامتی و قدرتی، نیازهای تغذیه ای در ورزشهای سرعتی و قدرتی و نیازهای تغذیه ای مباحثی را مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.