دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

وادا امنیت نسل جدید بطری های نمونه گیری را بررسی می کند

کیت

آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) تحقیقاتی را برای یکپارچگی بالقوه با بطری های امنیتی نسل جدید BEREG-KIT ژنو آغاز کرده است و در صورت لزوم، اقدامات لازم را جهت حفظ یکپارچگی فرایند کنترل دوپینگ توصیه می کند.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی به نقل از وادا، در روز ۱۹ ژانویه WADA ازطریق آزمایشگاه معتبر WADA در کلن آلمان مطلع شد که بطری های امنیتی نسل جدید BEREG-KIT Geneva، که در سپتامبر ۲۰۱۷ توسط تولید کننده سوئیسی Berlinger Special AG (Berlinger) معرفی شده است، ممکن است به طور بالقوه حساس به دستیابی به 'انجماد' یک نمونه باشد.

 وادا تاکید دارد با همکاری شرکت سوئیسی تولید کننده و بر اساس گزارش آزمایشگاه کلن موضوع امنیت این بطری ها را بجد بررسی کند تا هرگونه نگرانی امنیتی در این رابطه از بین برود.

تجهیزات جمع آوری امنیت که شامل بطری های امنیتی A و B هستند، توسط سازمان های ضد دوپینگ (ADOs) - یعنی فدراسیون های بین المللی، سازمان های ملی و منطقه ای ضد دوپینگ و سازمان های بزرگ رویداد - برای جمع آوری، حمل و ذخیره ادرار و نمونه های خون برای کنترل دوپینگ ورزشکاران خریداری می شوند.

هنگامی که یک ورزشکار برای کنترل دوپینگ انتخاب می شود، نمونه ای از ادرار و یا نمونه خون گرفته می شود. نمونه سپس به دو بطری امنیتی A و B تقسیم می شود. و هر دو بطری به صورت امن توسط ورزشکار مهر و موم شده و سپس توسط مامور کنترل دوپینگ قبل از انتقال به آزمایشگاه معتبر WADA برای تجزیه و تحلیل و ذخیره سازی بیشتر به یکی از آزمایشگاههای مورد تایید وادا انتقال داده می شود.

 به طور کلی، نمونه B منجمد(بایگانی) می شود و فقط اگر نمونه A یافت شده حاوی یک ماده ممنوعه باشد، نمونه B آنالیز می شود. ورزشکاران این فرصت را دارند تا در تجزیه و تحلیل مجدد نمونه B شرکت کنند.

 لازم به ذکر است که شرکت Berlinger  همراه با سایر تولید کنندگان بطری های امنیتی مسئول توسعه، آزمایش، توزیع و نظارت بر تجهیزات تولید شده و ارائه شده به مشتریان است. هر یک از ADO ها(سازمان های مبارزه با دوپینگ)  باید تصمیم بگیرند که کدام یک از تجهیزات جمع آوری نمونه را استفاده می کنند، اگر آنها مطابق الزامات ماده ۶.۳.۴ استاندارد بین المللی استاندارد برای آزمایش و تحقیقات (ISTI) مطابقت داشته باشند:

نمونه گیری باید این حداقل های امنیتی را داشته باشد:

  • یک سیستم شماره گذاری منحصر به فرد در تمام بطری ها، ظروف، لوله ها یا موارد دیگر.
  • یک سیستم مهر و موم که قابل مشاهده است.
  • اطمینان از هویت ورزشکار که از خود تجهیزاتش مشخص نیست.
  •  تمام تجهیزات قبل از استفاده توسط ورزشکار تمیز و مهر و موم باشد و ورزشکار مشاهده کند ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.