دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

ویژگی‌های شخصیتی عاملی مهم در انتخاب نوع ورزش

بررسی اثر بخشی تصویر سازی ذهنی بر عملکرد ورزشی

مطالعات اخیری که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شده نشان می‌دهد که ورزش انتخاب هر شخصی باید با شخصیت و خصوصیت‌های روانی او مطابقت داشته باشد .

مطالعات اخیری که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شده نشان می‌دهد که ورزش انتخاب هر شخصی باید با شخصیت و خصوصیت‌های روانی او مطابقت داشته باشد.

به‌ گزارش ‌NBC News، افراد معمولا تصور می‌کنند که یک راه ورزشی درست برای همه وجود دارد، اما این که قبل از شروع ورزش و انتخاب نوع ورزش ابتدا شخصیت خود را بشناسیم، می‌تواند به ما کمک کند.

محققان دانشگاه جان هاپکینز به این نتیجه‌ رسیده‌اند که هر فرد باید مطابق شخصیت خود ورزش را انتخاب کند.

دادن تست‌های شخصیت شناسی MBTI قبل از انتخاب ورزش می‌تواند موثر باشد. برای مثال اگر شخصیت خلاق دارید باید ورزشی را انتخاب کنید که در آن تنوع وجود داشته باشد.

محققان تست‌هایی نیز برای مطابقت دادن شخصیت با نوع ورزشی طراحی کرده‌اند.
در صورتی که ورزش مطابق با شخصیت انتخاب شود احتمال ادامه‌ دادن ورزش از سوی فرد بیشتر خواهد بود و به ‌این‌ ترتیب ورزش تاثیر خود را بیشتر در سلامت فرد نشان خواهد داد.
یافته‌های محققان نشان داده است که اشخاصی که درون‌گرا هستند باید ورزش‌هایی که آرامش بیشتری دارند و ساکت تر هستند انجام دهند برای این افراد ورزش‌های شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری مناسب است.

همچنین ورزش‌هایی که تمرکز بیشتری می‌خواهند مانند سنگنوردی، گلف، یوگا و پیلاتس می‌تواند با شخصیت این افراد تطابق بیشتری داشته باشد.  
افرادی که برون‌گرا هستند، بهتر است ورزش‌هایی مانند زومبا، ورزش‌های کوتاه مدت و شدید (HIIT) یا ورزش‌های گروهی مانند یوگا در پارک انجام دهند.

احسان فکور/مسئول کیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی زنجان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.