شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

تلاش گسترده IWF برای ماندن در المپیک

سمینار ضد دوپینگ وزنه برداری در جمهوری آذربایجان برگزار شد

وزنه برداری

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) در آذربایجان در ادامه تلاش های خود برای حفظ این ورزش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس سمینار ضد دوپینگ در جمهوری آذربایجان برگزار کرد.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، تاماش آیان، رئیس  فدراسیون  بین المللی وزنه برداری در حاشیه این سمینار، گفت: "آموزش ضد دوپینگ ه ویژه در کشورهای با خطر بالا که در آن دوپینگ بیشتر شایع است، بسیار مهم تر است. ما قطعا باید اطمینان حاصل کنیم که اقدامات  ضد دوپینگی شدیدی در جهت حمایت از ورزشکاران پاک انجام می شود.

وی افزود:اما مهمتر از همه، برنامه های آموزشی گسترده ای برای تقویت تغییرات فرهنگی و جلوگیری از اقلیت های ورزشکارانی است که تقلب در تقلب را در اولویت قرار می دهند. هنگامی که ما نه کشور را به حالت تعلیق درآوردیم، پیامی قویتر از این را در مورد اینکه متعهد به حمایت از ورزشکاران پاک است، فرستادیم.

آیان تصریح کرد:"IWF با  گروه ناظر خود این برنامه را ادامه خواهد داد تا برای رسیدن به این هدف با آنها کار کند. "

فدراسیون بین المللی وزنه برداری در حالی در ماه های گذشته ۹ کشور روسیه، قزاقستان، ارمنستان، اوکراین، بلاروس، مولداوی، چین و ترکیه را به دلیل رکوردار بودن در مصرف داروهای ممنوعه، یک سال محروم کرد که همه ۹ نفر تیم وزنه برداری جمهوری آذربایجان  با سه مورد یا بیشتر از ۴۹ مورد دوپینگ نمونه هایشان مثبت اعلام شد.

در این میان هر چند جایگاه وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۰ توکوی ۲۰۲۰ امن است، اما IOC تهدید کرده است که اگر تغییری در مبارزه با دوپینگ در وزنه برداری صورت نگرفته باشد، این ورزش را از برنامه پاریس ۲۰۲۴ حذف  خواهد کرد.

 به دنبال این تهدید بود که فدراسیون بین المللی وزنه یک رویکرد جدید "سخت گیرانه" برای مبارزه با دوپینگ در پیش گرفت. فدراسیون های عضو باید حداقل هر چهار ماه یک بار چنین سمینارهای آموزشی و هشدار دهنده ضد دوپینگ را سازمان دهند.

اما IOC آنها را در شرایط آزمایشی قرار داده است و از ماه ژوئن از آنها درخواست گزارش کرده است وباید اثبات کند این برنامه ها قابل اجرا هستند.

سمینارهای دیگر هم در این خصوص ارمنستان، چین، قزاقستان، مولداوی، ترکیه و اوکراین برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.