سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

رئیس جدید هیات پزشکی ورزشی فارس:

هدف رسیدن به بالاترین استانداردهاست

کاوه باشتی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس رسیدن به بالاترین استاندارها در حوزه پزشکی ورزشی و بستر سازی مناسب جهت پرورش و رشد قهرمانان در ورزش را از ضروریات دانست.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات پزشکی ورزشی استان فارس به سوابق علمی و اجرایی خود اشاره کرد و افزود: افتخار می کنم که مستقیم با جامعه ورزش کشور و استان در ارتباطم و توانسته ام در راستای سلامت ورزشکاران با علمی که در اختیار دارم قدمی بردارم.

این فوق تخصص و جراح زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی حضور خود در بدنه ورزش استان و هیات پزشکی ورزشی را علاقمندی به ورزشکاران و جامعه ورزش استان دانست و اظهار داشت: ارتباط من با دوستان و تعدادی از دانشگاه های تراز اول دنیا باعث شده که با علم روز به درمان ورزشکاران آسیب دیده در کشور بپردازم.

وی با بیان اینکه در راستای کارآمدی بهتر و خدمات وسیع تر از تجربیات متخصصین دیگر استفاده خواهم کرد، تصریح کرد: قطعا با توان و سرعت بیشتری همراه با افرادی که هستند و در آینده خواهند بود در راه سلامت جامعه ورزش استان قدم خواهیم برداشت.  

رئیس جدید هیات پزشکی ورزشی استان فارس به استراتژی که توسط فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل تعیین شده اشاره کرد و افزود: چشم اندازی که وجود دارد این است که هیات پزشکی ورزشی فارس سازمانی باشد دانش محور ،پیشرو در ساماندهی و ترقیب مردم به فعالیت های ورزشی که بتواند بهترین خدمات را به جامعه ورزش ارائه دهد و در واقع بسترساز قهرمانی پاک باشد.

عضو آکادمی جراحان ارتوپدی  به اهداف کلان خود در مجموعه پزشکی ورزشی اشاره کرد و گفت: رسیدن به بالاترین استاندارهای آموزشی ،بستر سازی مناسب جهت پرورش و رشد قهرمانان در ورزش ، ارائه بهترین خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران از جمله اهداف کلانی است که دنبال خواهیم کرد.

دکتر کاوه باشتی در ادامه به اهداف راهبردی مدنظر اشاره کرد و افزود: ارتقاء قابل قبول از لحاظ کمی و کیفی در آموزش و پژوهش، بالاتر بردن فعالیت های مبارزه با دوپینگ ، گسترش خدمات درمانی کارآمدتر مخصوصا برای ورزشکاران حرفه ای و کاهش زمان رسیدگی به اسناد پزشکی را از برنامه های مهم و قابل اجرا بیان کرد.

وی هماهنگ بودن مثلت فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان فارس و هیات پزشکی ورزشی استان را یک اصل دانست وتاکید داشت: تمرکز بر سلامت ورزشکاران و سپس قهرمان پروری از جمله نکات مهمی است که باید به آن پرداخت.

این متخصص و جراح آسیب های ورزشی الگو پذیری از کشور های پیشگام در زمینه پزشکی ورزشی، ارتقای کیفیت خدمات پزشکی با الهام از استاندارهای کمیته بین المللی المپیک و هماهنگی با بهترین مراکز درمانی و کاهش هزینه های درمان برای ورزشکاران حرفه ای را از ضروریات دانست.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس آموزش را یک مقوله مهم دانست و اظهار داشت: ارتقای جایگاه آموزش از رده ورزشکاران تا مربیان، فیزیوتراپیست ها، پزشکان و جراحان ورزشی را بسیار حائز اهمیت خواند و ارتقای دانش عمومی جامعه با برگزاری سمینارها، همایش ها و غیره ... را از جمله برنامه هایی دانست که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.