چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

مدیر کل ورزش و جوانان فارس :

ماموریت هیات پزشکی ورزشی آموزش کنترل و پیشگیری از آسیب های ورزشی است

مدیرکل ورزش فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت : ماموریت هیات پزشکی ورزشی آموزش کنترل و پیشگیری از آسیب های ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت : ماموریت هیات پزشکی ورزشی آموزش کنترل و پیشگیری از آسیب های ورزشی است.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی فارس، حیدر علی کامیاب که پیش از ظهر سه شنبه ۸ اسفند در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس سخن می گفت، این هیات را یکی از مهمترین و در عین حال ویژه ترین هیئت های ورزشی استان معرفی کرد و گفت دلیل ویژه بودن این هیئت گستردگی چتر فعالیت های آن روی تمام رشته های ورزشی است.

وی با اشاره به حضور نخبگان ورزشی استان در قالب اعضای مجمع انتخاباتی این هیئت حضور سرمربیان تیم‌های ملی، قهرمانان المپیک، جهان و آسیا و داوران و مربیان بین المللی از رشته های مختلف در این مجمع را دلیل اهمیت این هیئت ورزشی دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی هیئت پزشکی ایجاد امنیت جسمی و روحی برای ورزشکاران است.

کامیاب فرهنگ سازی، ایجاد انگیزه و پرهیز از رفتارهای قهری با ورزشکاران را از دیگر وظایف این هیئت برشمرد و افزود: شناسنامه هر ورزشکار عضویت در کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی است.

وی آمار جذب سالانه ۵ تا ۱۰ درصد از کل جمعیت در استان فارس توسط این کمیته را قابل دفاع ندانست و گفت: در کنار سرویس‌دهی به قهرمانان و نخبگان ورزشی باید برای ورزش همگانی نیز در این هیئت برنامه ریزی شود.

به اعتقاد به کامیاب افزایش ورزشکاران استان نمادی از توسعه همه جانبه در آن استان محسوب می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نظارت بر اماکن ورزشی استان با محوریت رعایت استاندارد سازی را نیز از دیگر وظایف این هیئت برشمرد و گفت: در این حوزه کارشناسان هیئت پزشکی ورزشی می‌توانند به عنوان مشاورین کارکشته در کنار کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان فارس باشند.

وی در بخش دیگری  با دفاع از عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی و با تقدیر از زحمات رییس کنونی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: روند اصلاحی امور در طول یکی دو سال گذشته در استان فارس نیز آغاز شده که اصلاح آیین نامه شرط سنی کاندیداهای حضور در مجمع، یکی از موارد آن است.

کامیاب حضور جوانان و نخبگان ورزشی در حوزه اجرایی ورزش را از تدابیر دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: وقت گذاشتن برای ورزش یکی از ضروریات های کسب موفقیت در حوزه اجرایی ورزش است.

گفتنی است پس از برگزاری انتخابات هیات پزشکی ورزشی دکتر کاوه باشتی برای چهار سال به عنوان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس انتخاب و معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.