چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

برای اولین بار در 28 سال اخیر رقم خورد؛

ثبت رکورد ساماندهی ورزشکاران در سمنان

عملکرد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان ضمن تشریح عملکرد این هیات در بخش های مختلف ،آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را تا پایان بهمن ماه سال جاری بیش از ۳۵ هزار نفراعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان آمار ورزشکاران سازمان یافته  را تا پایان بهمن  ماه سال جاری   ۳۵ هزار و هشتصد و سی هزارنفر اعلام کرد که از این تعداد    ۱۳۵۶۴  نفر خانم و    ۲۲۲۶۶ نفر   آقا تحت پوشش کمیته خدمات درمانی قرار گرفتند.

وی رسیدن به هدف هویت بخشی به هیات پزشکی همراه با اعتمادسازی در جامعه ورزشی، را از اقدامات مهم این هیات دانست و گفت: با برنامه ریزی انجام شده بهترین آمار ثبت ورزشکار سازمان یافته به ثبت رسید.

دکتر حیدریان  در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت:در یازده ماه سال جاری ۳۱۹ ورزشکار آسیب دیده  داشتیم که از این تعداد ۲۳۶ ورزشکار آقا و ۸۳ ورزشکار خانم تشکیل پرونده دادند، در این میان تعداد ۱۷۱ نفر در حین تمرین و ۶۳ نفر در مسابقه،۲۴۸ نفر به صورت مستقیم و ۷۱ نفر به صورت غیر برخوردی آسیب دیده اند، و بیشترین آسیب مربوط به زانو است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش بیان کرد: با توجه به هدف ارتقاء  سطح سلامت  جامعه ورزش، ۳۷ دوره کارگاه های آموزشی  با حدود بیش از هزار شرکت کننده  ، را در سطح استان برگزار کردیم. از جمله برگزاری دوره ماساژ ورزشی، آسیب های ورزشی در حین تمرین، نوروفیدبک برای ورزشکاران قهرمان و ...را  می توان نام برد.

وی ۲۰۰ مورد ارائه مشاوره  روانشناسی ورزشی،۴ برنامه رادیویی زنده ورزشی، دو ضبط برنامه تلویزیونی با صدا و سیما و مصاحبه با روزنامه پیام در خصوص ورزشکاران حرفه ای، از جمله فعالیت های کمیته روانشناسی دانست.

دکتر حیدریان درباره عملکرد کمیته بانوان وتغذیه به ارائه مشاوره ۱۳۰نفر بانوان ورزشکار، انجام خدمات فیزیوتراپی، و ده مورد ویزیت بانوان ورزشکار، برگزاری کارگاههای مختلف در هر دو کمیته و ارائه  ۱۳۵ مورد مشاوره تغذیه اشاره کرد.

دکتر حیدریان در تشریح عملکرد  ستاد نظارت بر اماکن ورزشی گفت: ۲۴۰ مورد بازرسی  اولیه و ۶۴ بازرسی ثانویه  و   ۱۵ بازرسی ادواری از باشگاهها و اماکن ورزشی  صورت گرفته است که از این تعداد  به پنج  باشگاه تذکر، سه باشگاه تشویقی و به یک باشگاه اخطار پلمب داده شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان ، در خصوص عملکرد کمیته مسابقات اظهار داشت: بیش از پنج هزار ساعت رشته های مختلف را تحت پوشش قرار دادیم.همچنین برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت های مختلف (اعیاد، دهه فجر) و برگزاری دوره عملی بازآموزی ویژه پزشکیاران از جمله فعالیت های مهم  این کمیته بوده است.

شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.