شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

دکتر عسلی صاف عملکرد هیات پزشکی اردبیل را تشریح کرد؛

درمان 190 ورزشکار آسیب دیده، ارائه خدمات فیزیوتراپی به 140 نفر و...

تشریح عملکرد سال 96

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ هزار ورزشکار استان به عضویت کمیته خدمات درمانی در آمدند عملکرد این هیات در بخش های مختلف را تشریح کرد

به گزارش دفتر اردبیل پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رامین عسلی صاف در تشریح عملکرد سال ۹۶  گفت: برگزاری کارگاه دوپینگ در شهرستان نمین با حضور ۵۰ نفر شرکت کننده، برگزاری کارگاه تغذیه در شهرستان اردبیل با حضور بالای ۲۵۰ نفر، برگزاری کارگاه تغذیه در کلیه شهرستانهای استان اردبیل، از جمله فعالیت های آموزشی ما بود.

دکتر عسلی صاف با بیان اینکه در این مدت ۱۹۰ ورزشکار آسیب دیده شامل ۱۴۲ ورزشکار آقا و ۴۸ ورزشکار خانم مراحل درمان خود را از طریق هیات پزشکی ورزشی پیگیری کرده اند، افزود: در این میان ۱۰ مصدوم ورزشی جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون معرفی شدند.

 وی در خصوص نظارت بر اماکن ورزشی گفت: ۱۷۳ بازرسی اولیه  و ۱۰۳ بازرسی ثانویه و ۸۶ بازرسی ادواری از باشگاه ها و اماکن ورزشی صورت گرفته و همچنین ۳۶۰۰ ساعت نیز مسابقات ورزشی گوناگون تحت پوشش پزشکی در آمده اند که ۱۲۰۰ ساعت آن در بخش بانوان و ۲۴۰۰ ساعت نیز در بخش آقایان که مهمترین آن تحت پوشش قرار دادن مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای آسیا و انتخابی بزرگسالان جهان و مسابقات کشتی قهرمانی جوانان ایران بود.

وی خاطر نشان کرد:تا پایان بهمن ماه سال جاری ۵۴۸۷۶ نفر تحت پوشش خدمات درمانی هیات قرار گرفته که از این تعداد ۳۷۶۸۴ نفر آقایان و ۱۷۱۹۲ نفر را بانوان تشکیل می دهد که خوشبختانه با روند رو به رشد ساماندهی ورزشکاران روبرو هستیم به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ در صد افزایش داشته ایم.

 دکتر عسلی صاف ادامه داد:به ۱۲۰ نفر مشاوره تغذیه داده شده و ۴ جلسه کارگاه گروهی برای ملی پوشان گلبال، کارگاه روانشناسی برای والدین ورزشکاران، ارائه مشاوره های فردی به ورزشکاران اعزامی مسابقات آسیایی اندونزی برای نونهالان بانوان، همکاری با هیات کاراته، ترجمه کتاب روانشناسی فوتبال، از دیگر خدمات کمیته روانشناسی است.

 وی با اشاره به اینکه در کمیته توانبخشی به ۱۴۰ نفر و در مجموع حدود ۲۳۰۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران ارائه شده است، گفت: برای ۳۲۰ نفر از ورزشکاران و دانش آموزان نیز گواهی سلامت رایگان صادر شده است. تکثیر بروشور چاقی و فشار خون، عوارض داروهای لاغری، تهیه و تدوین مزایای کارت خدمات درمانی از دیگر فعالیت های هیات پزشکی ورزشی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.