دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

فعالیت بیش از 91 هزار ورزشکار سازمان یافته در آذربایجان غربی

شهرام طایفه

دکتر شهرام طایفه عنوان کرد : 91 هزار و 371 ورزشکار سازمان یافته در این استان فعالیت می کنند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد 6 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش دفتر ارومیه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی افزود: از این تعداد 27 هزار و 206 نفر را ورزشکار خانم و 64 هزار و 165 نفر را ورزشکار اقا تشکیل می دهند.

وی ادامه داد:  از ابتدای سال جاری تا کنون 317 مورد بازرسی اولیه، 14 مورد بازری ثانویه و  پنج مورد بازرسی ادواری از باشگاه های ورزشی سطح استان صورت گرفته است تا بتوانیم امکانات مناسبی را در اختیار ورزش دوستان آذربایجان غربی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ورزشکاران یک هزار و 196 ساعت تحت پوشش پزشکی و خدمات درمانی قرار گرفته اند که یک هزار و 39 ساعت در بخش آقایان و 157 ساعت در بخش بانوان بوده است؛ همچنین در این مدت برای 95 نفر گواهی سلامت و برای 10 نفر مشاوره تغذیه داده شده است.

دکتر شهرام طایفه با بیان اینکه در سال جاری 198 مصدومیت ورزشی به هیات گزارش شد، بیان داشت : 28 مورد از این تعداد مربوط به بانوان ورزشکار و 171 مورد مربوط به آقایان ورزشکار بود.

رئیس هیت پزشکی ورزشی استان با اشاره به برنامه های این هیات در سال 96 گفت : حضور فعال در تمامی مسابقات ورزشی برگزار شده در استان بخصوص مسابقات لیگ برتری والیبال مردان و فوتبال بانوان، برگزاری دوره های دوپینگ، آسیب های ورزشی، تغذیه ورزشی، ماساژ، کارگاه های آموزشی مدیریت جامع استرس،  کارگاه آموزشی نحوه تنظیم اسناد پزشکی از جمله فعالیت های این هیات در سال جاری بوده است.

دکتر طایفه اختصاص مکان برای افتتاح سالن فیزیوتراپی در مجموعه ورزشی غدیر ارومیه را از اقدامات مهم  هیات پزشکی ورزشی استان در سال 96 عنوان کرد و گفت : این سالن در سال آینده  جهت ارائه خدمات به ورزشکاران تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: پخش بروشور و پمفلت با عناوین ضربه های مغزی در ورزش، مسمومیت ناشی از گزیدگی ها، آسیب های ورزشی، اقدامات ضروری در هنگام بروز آسیب های ورزشی برای مربیان و ورزشکاران، کمر درد، ورزش و دیابت و روانشناسی ورزشی از دیگر برنامه های هیات پزشکی ورزشی در سال جاری بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.