سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

دکتر روزدار در تشریح عملکرد هیات پزشکی خوزستان:

ارائه مشاوره تغذیه و روانشناسی به بیش از 1200 نفر و...

دکتر منصور روزدار

دکتر منصور روزدار ، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان خوزستان ، عملکرد سال ۹۶ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر خوزستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر روزدار با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته گفت: این آمار تا بهمن ماه ازمرز  ۲۰۰ هزار نفر  عبور کرده که انتظار می رود تا پایین اسفند از مرز ۲۱۰ هزار نفری سال ۹۵ نیز فراتر برویم. بدیهی است تسهیل امر ساماندهی، افزایش تعداد شعب، پرداخت به موقع هزینه های درمانی و غرامت ها، تمرکز زدایی، عقد قرارداد درمانی، مراکز خصوصی و دولتی از جمله  دلایل رشد و ثبات آماری بوده است.

وی افزود:در ارزیابی عملکرد اداره ورزش و جوانان واحد آموزش هیات حائز رتبه برتر شد.

دکتر روزدار از  اجرای طرح جدید بازرسی آموزشی در مرکز استان و شهرستانها خبر داد که در شیوه  جدید با حضور یک مدرس یا کارشناس در بازرسی ها  به سوالات ورزشکاران در مباحث  آسیب های ورزشی  و مشاوره مستقیم  در ارتباط با مواد نیروزا و مکمل های غیر مجاز  و عوارض آنها پاسخ دادهمی شود.

وی اعلام کرد: بالغ بر ۹۵۰ بازرسی اولیه-ثانویه و ادواری توسط بازرسان و تیم بازرسی ویژه از اماکن ورزشی و باشگاه ها صورت گرفت  که در ادامه  این بازرسی ها مجوز پلمپ ۱۴ باشگاه صادر شد که تا پایان سال اجراء خواهد شد

دکتر منصور روزدار عنوان کرد: از جمله تسهیلاتی که هیات پزشکی استان  برای ورزشکاران مهیا کرده درمانگاه هیات پزشکی است که در این محل ضمن معاینه و صدور کارت سلامت برای ورزشکاران –مشاوره های اختصاصی در امر  تغذیه و روانشناسی  انجام می شود. در این رابطه در سال ۹۶ بیش از ۱۲۲۰ نفر از ورزشکاران از این خدمات بهره مند شدند.

دکتر روزدار گفت: واحد آب درمانی هیات با حضور رئیس فدراسیون در اسفندماه  افتتاح شد و در این امر واحد تخصصی که با همکاری بخش خصوصی فعال شده بسیاری از خدمات بازتوانی ارائه می شود  و همچنین به منظور رفاه حال ورزشکاران در مرکز استان علاوه بر واحد آب درمانی- فیزیوتراپی-  مرکز پیکر سنجی و حرکات اصلاحی توسط متخصصین هیات علمی با تجهیزات نوین خدمات ارائه می کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان یادآور شد: به منظور تمرکز زدایی ضمن عقد قرارداد با مراکز دولتی  و خصوصی در مرکز استان این روند در شهرستانها نیز اجراء شد و ورزشکاران برای عمل جراحی و ادامه  درمان نیاز به حضور به  مرکز استان و تهران را  ندارند یعنی بالغ بر ۹۵ درصد درمانی در استان انجام می شود.

وی یادآور شد: با هماهنگی که با سیمای ورزش خوزستان به عمل آمد تمامی روئوسای کمیته ها و رئیس هیات در برنامه تلویزیونی مستقیم سیمای ورزش خوزستان  حضور بهم رسانده اند و همکاران هیات در ۸ برنامه بطور مستقیم حضور داشته اند وبیش از ده ارتباط مستقیم تلفنی   در صدای ورزش خوزستان  با رئیس هیات برقرار شد

دکتر روزدار اشاره کرد: در بخش اسناد پزشکی  تعداد  ۵۳۳ پرونده  مصدومین  ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و هزینه درمانی به آنها پرداخت شد

رئیس هیات پزشکی گفت: در حال حاضر کمیته های روانشناسی با حضور بیش از ۱۰ نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه  و بطور گسترده  در بحث آموزش و پژوهش  و مشاوره فعالیت دارند.

وی یادآور شد:در بخش پوشش پزشکی مسابقات پهناوری و جمعیت بالا و فعالیت گسترده در رشته های ورزشی  بیش از ۱۰ پزشک و بالغ بر ۱۰۰ نفر پرستار و پزشکیار همکاری دارند که بالغ بر ۱۵ هزار ساعت پوشش مسابقات در سراسر استان توسط کمیته مسابقات انجام شده است.

دکتر روزدار گفت: محور کلیه فعالیت های هیات بر راستای تامین سلامت جامعه و ورزشکاران با تکیه بربنیه علمی و تخصصی بنا شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.