شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

عملکرد سال۹۶ هیات پزشکی ورزشی هرمزگان تشریح شد

کرمت فتح الهی

دکتر کرامت فتح اللهی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان از رشد آمار ورزشکاران سازمان یافته این استان خبر داد.

به گزارش دفتر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر فتح اللهی آمار ورزشکاران تحت پوشش کمیته خدمات درمانی این هیات را در سال جاری ۴۹۱۲۶ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۳۴۷۵۵ نفر آقایان و ۱۴۳۷۱ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود:یک ساله شدن کارت های عضویت کمیته خدمات درمانی یکی از دلایل تاثیر گذار در رشد آمار ورزشکاران هرمزگانی است.

 دکترفتح اللهی همچنین آمار مصدومین سال ۹۶ این هیات را ۵۳ نفر عنوان کرد .

 وی افزود: بازرسی از باشگاه های ورزشی بصورت مداوم و دقیق در سال ۹۶ انجام شده و هم در مرکز استان و هم در شهرستان های تابعه بازرسان کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان با هدف ایجاد فضایی سالم درجهت رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی و ایجاد محیطی امن برای کلیه ورزشکاران با جدیت با باشگاه های متخلف برخورد کرده و از اماکن ورزشی بازدید کرده اند. وی آموزش را یکی از عوامل مهم درجهت افزایش دانش مربیان و آگاهی دادن به ورزشکاران دانست و گفت: در همین راستا با برگزاری دوره های آموزشی مختلف و مدون برای کلیه ورزشکاران در همه گروه های سنی درزمینه های (پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه، آناتومی، آسیب شناسی، روانشناسی و...) ۲۰۰ نفر از ورزشکاران و مربیان هرمزگانی در دوره های آموزشی این هیات شرکت کرده و برگزاری دوره های آموزشی فقط مختص مرکز استان نیست.

دکتر فتح اللهی گفت:  این هیات درسال ۹۶ در شهرستان های تابعه از جمله بندرلنگه و میناب نیز اقدام به برگزاری دوره تغذیه و روانشناسی ورزشی کرد.

وی تعامل با هیات های ورزشی را  یکی از برنامه های مهم  هیات پزشکی هرمزگان عنوان کرد و گفت: کمیته مسابقات هیات پزشکی ورزشی هرمزگان درسال ۹۶ دربخش آقایان ۹۵ ساعت و در بخش بانوان ۷۰ ساعت پوشش پزشکی مسابقات هیات های ورزشی را انجام داده است و امیدواریم در سال جدید تعامل بهتر و بیشتری با هیات های ورزشی انجام شود.

 وی عنوان کرد: کلینیک توانبخشی این هیات نیز با ارائه ۲۶۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران آسیب دیده هرمزگانی همواره آماده خدمت رسانیبه قهرمانان و ورزشکاران استان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.