دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

دکتر نوروزی در مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی :

جزو کشورهای پاک در زمینه دوپینگ هستیم/ برای ورزشکاران اعزامی به جاکارتا پرونده سلامت تشکیل می دهیم

مجمع فدراسیون

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مجمع سالانه این فدراسیون از برنامه ریزی برای تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیل پزشکی ورزشی ایران، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور ارائه گزارش مالی سال ۹۵، بررسی عملکرد فدراسیون در سال ۹۶ و تصویب تقویم ورزشی سال آینده به ریاست دکتر فریبا محمدیان، معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و با حضور دکتر غلامرضانوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دیگر اعضاء مجمع برگزار شد.

 دکتر غلامرضا نوروزی در این مجمع درباره مهم‌ترین برنامه‌های این فدراسیون در سال ۹۶ ، گفت:فدراسیون پزشکی ورزشی همواره خود را پشتیبان ورزشکاران در بخش قهرمانی و همگانی می‌داند و سعی کرده در این زمینه اقدامات موثری را برای ورزشکاران در هر دو بخش انجام دهد. ضمن اینکه امسال سعی کردیم کارت عضویت خدمات درمانی ورزشکاران را یک ساله کنیم تا ورزشکار دغدغه‌ای برای کارهای درمانی نداشته باشد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سال ۹۶ برای استان‌ها انجام داده‌ایم ساماندهی فعالیت استان‌ها و رسیدگی بهتر به شرایط بودجه استان‌ها بود که در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم. همچنین امسال سعی کردیم تعرفه ورزشکاران را که مدت سه سال ثابت است به همین روند ادامه دهیم و تعرفه خدمات درمانی آنها را به میزان ۱۰ درصد افزایش دهیم که این فکر کنم خبر بسیار خوبی برای کلیه ورزشکاران است.

دکتر  نوروزی با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: سال آینده سال بسیار مهمی برای فدراسیون پزشکی ورزشی از لحاظ تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران اعزامی به جاکارتاست. وظیفه ما این است که بتوانیم هرچه سریع‌تر پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها را تشکیل دهیم تا کاروان پاک و سالمی را عازم اندونزی کنیم. ضمن اینکه در این رابطه توجه ویژه‌ای به بخش تغذیه و دوپینگ ورزشکاران اعزامی خواهیم داشت تا مشکلی در بازی‌های آسیایی برای کاروان ایران پیش نیاید.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره تاسیس کلینیک تخصصی این فدراسیون، تصریح کرد:دو سال است که پیگیر تاسیس کلینیک تخصصی ویژه ورزشکاران هستیم که متاسفانه به دلیل نبود فضا هنوز نتوانستیم این کلینیک را به بهره‌برداری برسانیم اما با موافقت دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و دکتر داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی قرار است سال آینده زمینی برای این منظور به فدراسیون اختصاص داده شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این کلینیک را تاسیس و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک همچنین درخصوص زمان تشکیل پرونده ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت:منتظر اعلام لیست نهایی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا هستیم تا بتوانیم پرونده سلامت برای ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها را تشکیل دهیم. البته اعلام کرده‌اند که قبل از پایان سال لیست نهایی منتشر خواهد شد. به محض اینکه لیست نفرات اعزامی مشخص شد ما نیز در سال آینده برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی پرونده سلامت تشکیل خواهیم داد.

دکتر نوروزی در رابطه با وضعیت دوپینگ ورزشکاران در سال ۹۶ اظهار کرد: در سال ۹۶ پیش‌بینی ما بر این بود که حداقل ۱۳۰۰ نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران در تمام رشته‌های ورزشی گرفته شود که خوشبختانه این میزان به ۱۴۵۰ نمونه افزایش پیدا کرد که از این تعداد حدود ۴۴ نفر تست‌شان مثبت اعلام شد. در حقیقت این آمار با آمار سال قبل برابری می‌کند و این امر نشان از آن دارد که ما جزو کشورهای پاک هستیم. تلاش ما بر این است که تا پایان سال ۲۰۱۸ بتوانیم این میزان آمار را کاهش بدهیم و بتوانیم محیط پاکی را برای ورزش کشور ترسیم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.